رئیس بازرسی کل نیروی انتظامی گفت: هدف نظارت یافتن سلامت و رشد و تعالی یعنی هم رشد سازمانی و هم رشد فردی است.

هدف از نظارت، یافتن سلامت و حرکت به سمت رشد و تعالی در ناجا استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مجرد رئیس بازرسی کل نیروی انتظامی، با حضور در همایش قرارگاه یاسر، در جمع فرماندهان، روسا و مدیران فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اهمیت نقش نظارت و بازرسی، گفت: نظارت یعنی نگاه دقیق و با تامل که به رشد و تعالی سازمانی و فردی منجر می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی، با تعریف کاملی از مفهوم نظارت و بازرسی، اظهار داشت: هدف نظارت یافتن سلامت و رشد و تعالی یعنی هم رشد سازمانی و هم رشد فردی است.

وی با اشاره به چهار مولفه مهم در رسیدن به اهداف، گفت: علم، انگیزه (ایمان)، عزم و توکل، چهار مولفه‌ای است که می‌توان با آن‌ها حرکت کرد و به اهداف رسید و در صورتی که هر یک از این چهار مولفه نباشد، حرکت انجام نشده یا اگر حرکتی باشد، ناقص است.

سردار مجرد، عنوان داشت: اگر آموزش بدون انگیزه یا ایمان باشد، حرکت ناقص است و عمل بدون ایمان، کاری از پیش نمی‌برد.

رئیس بازرسی ناجا، تصریح کرد: اهداف کلی نظارت و بازرسی نیز رسیدن به چهار مولفه مذکور است و ناظران به عنوان نگهبانان و دیده بانان، باید اطلاعات درست و دقیق به مدیران ارایه دهند تا به اهداف سازمانی برسیم.

وی با تاکید بر فتوای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت بازرسی، گفت: چشم پوشی از معایب و ارایه گزارش غیرواقع، جایز نیست و ناظران باید در بازرسی‌های خود این مساله را مد نظر قرار دهند.

سردار مجرد، چاپلوسی و تملق در امر بازرسی را نیز امری نکوهیده برشمرد و افزود: در نظارت باید به دنبال مقایسه باید‌ها با هست ها، مطلوب‌ها با موجود‌ها و پیش بینی‌ها با عملکرد‌ها باشیم.

رئیس بازرسی ناجا، با تاکید بر خودکنترلی و نظارت درونی، از سوی تک تک افراد سازمان، تصریح کرد: اولین تعهد انسان، تعهد به خود است، محاسبه نفس امری مهم است و یکی از اهداف نظارت این است که به سمت خودکنترلی حرکت کنیم.

وی در پایان به رضایتمندی شهروندان از عملکرد پلیس پایتخت در تثبیت نظم و آرامش در بخش‌های مختلف شهر تهران، اشاره کرد و عنوان داشت: در بررسی‌های میدانی و اسنادی شاهد ارزیابی مثبت از عملکرد پلیس پایتخت هستیم و این مساله نشان از آن دارد که آرامش در شهر تهران برقرار است و حرکت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به سمت رشد و تعالی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انتظامی ، ناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار