مدیرکل آموزش وپرورش درنشست شورای انجمن اولیاء ومربیان استان که در گچساران گفت:بهره گیری از توان بالقوه فکری و تخصصی والدین برای بهبود فعالیت دانش آموزان در مدارس ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  مدیرکل آموزش وپرورش درنشست شورای انجمن اولیاء ومربیان استان که در گچساران برگزار شد به نقش اولیاء در ارتباط بین خانه و مدرسه در رشد تربیتی و تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و گفت:رابطه خانه و مدرسه تعاملی دو جانبه است.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خانواده ها در مدارس استفاده شود ادامه داد: بهره گیری از توان فکری،علمی،مهارتی و تخصصی والدین دانش آموزان برای بهبود و ارتقاء برنامه ها و فعالیتهای دانش آموزان فرصتی ارزشمند در اختیار مدیران مدراس است.

وی بهره گیری از قانون شوارهای آموزش وپرورش،مجمع خیرین مدرسه ساز،قانون مدارس غیردولتی،هیأت امنایی و انجمن اولیاء ومربیان را از راههای توسعه مشارکت های مردمی دانست و گفت: استان ما در زمینه مدارس غیردولتی از میانگین کشوری جلوتر است و حدود 18 هزار دانش آموز در این مدارس به تحصیل مشغولند.

در این نشست مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم گفت: با توجه به اینکه اقشار مختلف در بین اولیای دانش آموزان وجود دارد می بایست در بحث آموزش خانواده ها از مدرسان توانمند و آگاه در این حوزه استفاده کرد.

حجت الاسلام میرمحمدی افزود:تبادل اطلاعات بین اولیاء ضروری است و باید انجام شود.

رئیس اداره انجمن اولیاء ومربیان استان هم گفت:شناخت ظرفیت ها و مهارت های اولیاء و استفاده بهینه از آن وظیفه انجمن است و باید نسبت به مطالبات اولیاء در قبال فرزندانشان حساسیت لازم را داشته باشیم.

دکتر بشیری به اهمیت شوراهای دانش آموزی اشاره کرد و افزود:این شورا به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیاء در کانون تعدیل خانه و مدرسه تلاش می کند.

انتهای پیام/ش

تلاش شورای دانش آموزی به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیاء در کانون تعدیل خانه و مدرسه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.