«نارندرا مودی»، صدراعظم هند امروزدر تماسی تلفنی با «محمد اشرف غنی» رئیس‎ جمهوری اسلامی افغانستان گفتگو کرد.

گفتگوی تلفنی صدراعظم هند و «اشرف غنی» درباره رویدادهای امنیتی اخیر کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «نارندرا مودی»، صدراعظم هند امروزدر تماسی تلفنی با «محمد اشرف غنی» رئیس‎ جمهوری اسلامی افغانستان گفتگو کرد.

وی در این گفتگو به نمایندگی از حکومت و مردم آن کشور، مراتب تأثر و تألم خود را به حکومت و مردم افغانستان به خاطر حملات اخیر تروریستی در کابل و شمار دیگری از ولایات این کشور ابراز کرد و حملات مذکور را محکوم نمود.

صدراعظم هند بیان داشت که در همسایگی ما پناهگاه ها و مراکز آموزش تروریست ها وجود دارند که برای انجام این گونه حملات تروریستی پشتیبانی و تجهیز می شوند. وی تاکید کرد که هند و افغانستان باید در مورد از بین بردن پناهگاه های متذکره به مبارزه جد ‎تری همکاری کنند.

نارندرا مودی اضافه کرد که کشورش در زمینۀ مداوای مجروحین رویدادهای اخیر تروریستی آماده هرگونه همکاری است.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در این مکالمه تلفنی گفت: زمان آن فرارسیده است تا به خاطر منزوی کردن کشورهای حامی تروریسم، تلاش ها تسریع گردد.

رئیس جمهور افغانستان، فاجعه هفتم دلو/ بهمن در شهر کابل را مشابه با رویدادهای تروریستی بمبئی و 11 سپتامبر نیویورک دانست و یک بار دیگر از همدردی صدراعظم هند و کمک های سخاوتمندانۀ آن کشور به افغانستان، ابراز امتنان نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار