مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افزایش 34 درصدی ورود گردشگران خارجی در سال‌جاری به این استان خبر داد.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد  درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: تاکنون 109 هزار نفر گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 34 درصد افزایش داشته است.

 فاطمه دانش یزدی افزود:  امسال با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و همچنین تفاهم خوب سه استان فارس، اصفهان و یزد در تشکیل مثلث طلایی گردشگری پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود 140 هزار گردشگر خارجی به استان یزد سفر کنند که نسبت به سال گذشته با رشدی معادل 20 درصد همراه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: با ثبت جهانی بافت تاریخی وظیفه ما در حفظ و مراقبت از آن بسیار بیشتر شده و باید در این مورد فرهنگ‌سازی صورت گیرد به این منظور که حداقل ساکنین بافت تاریخی درک کنند که این ثبت جهانی چه مزایایی دارد.

دانش یزدی ترغیب مالکین و متصرفان بناهای تاریخی به احیاء اماکن در راستای ایجاد سرزندگی بافت و رونق اقتصاد گردشگری، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ پاسداشت و صیانت از ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، مستندسازی و ثبت آثار ارزشمند در فهرست میراث ملی و تعیین حریم آن‌ها، اعطای تسهیلات مالی بدون بازگشت جهت تعمیر و مرمت خانه‌های ساکنین بافت و ارائه کمک‌های فنی در راستای حفاظت از ابنیه به ساکنین را از برنامه‌هایی برای جلوگیری از تخریب بافت تاریخی در استان یزد خواند.

وی گفت: امسال طرح سه‌شنبه گردی همیاران گردشگر را با تعداد 12 مدرسه آغاز کرده‌ایم که در این طرح دانش آموزان با حضور در بافت تاریخی شهر بااهمیت این قسمت آشنا می‌شوند و سفیر میراث فرهنگی در خانواده‌های خود خواهند بود.

 فاطمه دانش یزدی افزود:  در یک سال گذشته گردشگران  خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، چین و هلند به استان تاریخی یزد سفرکرده اند.

بافت کهن شهر تاریخی یزد یکی از منحصر بفرد ترین بافتهای تاریخی زنده جهان است و شهر یزد عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان را به خود اختصاص داده است.

این بافت تاریخی در چهل و يكمين اجلاس ميراث جهانى در كراكف لهستان، با رای قاطع اكثر اعضاى كميته ميراث بشرىِ يونسكو ثبت جهانی شد.

انتهای پیام/ی

سفرگردشگران خارجی به شهر تاریخی یزد  افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار