رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: بنا بر اعلام دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرستان مهاباد در بین 20 نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران قرار گرفته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، قادر مرادی، با تأکید بر اینکه مهاباد برای نخستین بار در تاریخ این شهر برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران نامزد شده است، افزود: در سه دوره گذشته انتخاب پایتخت کتاب ایران شهرهای نیشابور، اهواز و بوشهر این عنوان را کسب کردند.
مرادی، همچنین با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط 16 عنوان کتاب در مهاباد با موضوع ادبیات، شعر، داستان، فرهنگ و واژه نامه چاپ و منتشر می شود، تصریح کرد: بیشتر کتابها به زبان کوردی چاپ و منتشر می شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه شش کتابخانه در قالب سه کتابخانه عمومی و سه قرائت خانه درمهاباد وجود دارد، اضافه کرد: 12 روستای شهرستان مهاباد هم دارای کتابخانه هستند.
به گفته قادر مرادی ، شهرهای کاشان، صدرا، اِوَز و شیراز ،دزفول و رامهرمز ، مهاباد ، یزد، شهرکرد، قزوین، شهر ری ، بم ، خرم‌آباد، سبزوار ، کلاله ، بجنورد ،لاهیجان و کنگان، برازجان و خورموج به‌‌ عنوان 20 نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی داوری چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران معرفی شده است.
از میان این شهرها، یک شهر به‌ عنوان پایتخت کتاب ایران و چند شهر نیز به ‌عنوان شهرهای خلاق در ترویج کتابخوانی معرفی می شود.

انتهای پیام/ع

پایتخت کتاب ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.