رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود گفت این کشور در شمال سوریه تنها «عوامل تروریستی» را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز شنبه در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، به او اطمینان داد عملیات ترکیه در سوریه تنها عوامل تروریستی را هدف قرار می‌دهد و آنکارا چشم طمع به خاک کشور دیگری ندارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه تصریح کرد اردوغان در این تماس تلفنی، به مکرون اطمینان داد که ترکیه چشم طمع به خاک کشور دیگری ندارد. او تصریح کرد این عملیات با هدف پاکسازی منطقه عفرین در شمال سوریه از وجود «عوامل تروریستی» است.

اردوغان سعی کرده است روابط متشنج ترکیه با کشور‌های اروپایی را بهبود بخشد. او ماه ژانویه نیز برای دیدار دو جانبه با مکرون عازم پاریس شده بود.

مکرون روز چهارشنبه در گفتگو با یک روزنامه فرانسوی در مورد هر تمایلی برای «تهاجم» به سوریه هشدار داده بود که این اظهارات خشم مسئولان ترکیه‌ای را بر انگیخت.

در همین حال مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، از هشدار رئیس جمهور فرانسه انتقاد و اعلام کرده بود:«فرانسه و دیگر کشور‌ها نمی‌توانند به ترکیه درس بدهند. ما فرانسه نیستیم که به الجزایر حمله کنیم. کشور‌هایی مانند فرانسه، در این موضوعات، درسی برای ارائه ندارند.»

 ارتش ترکیه ۲۰ ژانویه عملیات موسوم به «شاخه زیتون»  را علیه گروه موسوم به‌ ی‌پ‌گ در شهر عفرین آغاز کرد. ترکیه این گروه را شاخه سوری حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که از سوی ترکیه و متحدانشان در فهرست تروریسم است.

 

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی اردوغان با مکرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار