معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: مشکلات قلبی و انجام عمل‌های آنژیوگرافی نشان می‌دهد که با فقر حرکتی جدی در استان روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود معزی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزان خوزستانی به میزان 35 درصد تحرک دارند این در حالی است که جمعیت دانش‌آموزی استان بیش از یک‌میلیون نفر است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تربیت به معنای عام تغییر کرده و جایگزین آن تعلیم و تربیت‌شده که برای دانش آموزان جذاب و شیرین است، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که می‌تواند دانش آموزان را آموزش صحیح دهد ورزش است.

معزی با اشاره به آمار آنژیوگرافی در استان افزود: بر اساس آمارها گفته می‌شود از سال 84 تاکنون تعداد 6 هزار نفر به‌منظور انجام عمل آنژیوگرافی به بیمارستان نفت مراجعه کرده‌اند یعنی سالیانه 500 عمل انجام‌شده است، این میزان مشکلات قلبی و انجام عمل‌های آنژیوگرافی نشان می‌دهد که با فقر حرکتی جدی در استان روبرو هستیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان داشت: معلمی که با جسم دانش آموزان ارتباط دارد و دیگری معلمی که باروح آن‌ها ارتباط دارد هر 2 مهم هستند.

وی گفت: 53 درصد جمعیت دانش‌آموزی خوزستان ابتدایی، 27 درصد متوسطه اول، 17 درصد متوسطه دوم، 52 درصد پسر و 48 درصد دختر هستند.

معزی با اشاره به مشارکت تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی در المپیادهای ورزشی عنوان کرد: خوزستان رتبه سوم المپیاد ورزشی کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/م

تنها 35 درصد دانش آموزان خوزستانی تحرک دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.