عضو شورای شهر تهران گفت: بعد از انقلاب اسلامی فاصله طبقاتی از حیث‌ میزان دریافت خدمت‌گیری بین محرومان و طبقه‌ متوسط به بالا به نفع طبقه محروم و متوسط تغییر کرده است.

تغییر موازنه خدمت‌گیری به نفع محرومان بعد از انقلاب اسلامیسید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در سال 57، 20 درصد جمعیت ایران روستایی و 80 درصد شهری بودند، اظهار کرد: امروز این نسبت معکوس شده است و 80 درصد جمعیت روستایی و 20 درصد شهری هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به آرمان‌های امام خمینی (ره) بنیانگذار‌ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رسیدگی به محرومان و دوری از اشرافیت‌، گفت: اگر سخن امام(ره) در سال 57 را ملاک قرار دهیم‌ باید برای بررسی میزان تحقق آن، جغرافیای‌ این فرمایش را تعیین کرد.

وی تصریح کرد: اگر منظور سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی و دهه اول بوده است با اقدامات‌ گسترده‌ای که در جهت رفع‌ نابرابری‌ها و ارائه خدمات به نقاط روستایی‌ از طریق‌ تشکیل‌ جهاد سازندگی و نهادهایی از این دست صورت گرفت، فاصله طبقاتی از حیث‌ میزان دریافت خدمت‌گیری بین محرومان و طبقه متوسط به بالا به نفع طبقه محروم و متوسط تغییر کرده است.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر در شرایط فعلی و با توجه به تحولات موجود بخواهیم بررسی کنیم که تا چه میزان به محرومان رسیدگی شده و مسئولان به دور از اشرافیت‌ هستند، با توجه به تغییرات شگرف اقتصادی و اجتماعی که صورت گرفته پاسخ‌دهی به آن قابل تأمل است و باید به اعداد و ارقام مراجعه کرد.

انتهای پیام/

افزایش خدمت رسانی به محرومان و طبقه متوسط بعد از انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار