همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ هزار خانوار روستایی در ۱۲۷ روستای استان آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  درحوزه‌های مختلف انرژی در سال‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت داشته ایم و بعد از دوران دفاع مقدس و با آغاز دوران سازندگی، طرح‌های توسعه میادین نفت و گاز بطور مشخص در دستورکار قرار گرفت.

در سال‌های قبل از انقلاب تولید گاز کشور کمتر از ۵۰ میلیون مترمکعب در روز بود، این درحالی است که در سال ۹۴ به تولید حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز دست یافتیم که پیشرفت قابل توجهی بود.
توسعه گاز رسانی در نقاط صفر مرزی/بهره مندی ۱۵ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز

۹۶ درصد جمعیت شهری و بیش از ۶۰ درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند که انجام این مهم شایسته توجه است که از ثمرات بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، خدمات ویژه‌ای به ساکنان مناطق روستایی ارائه شد و می‌توان گفت به معنای واقعی کلمه روستا‌ها مورد توجه قرار گرفته در راستای توسعه و عمران آن‌ها قدم برداشته شد.

مناطق روستایی با فراهم آوردن محیط زیست سالم و پایدار، نقش مهمی در توسعه ملی به عهده دارند. توسعه روستایی و ارتقای سطح رفاه روستاییان از اهداف اصلی برنامه های توسعه‌ کشور بوده و در این رابطه گسترش شبکه زیرساخت های اقتصادی از جمله راه، آب و برق و انرژی، مورد توجه سیاستگذاران قرار داشته است. دولت دوازدهم با تکیه بر این نوع نگرش و با درک اهمیت و ابعاد موضوع، توجه ویژه‌ای به توسعه و تکمیل طرح های گازرسانی به مناطق محروم نشان داده و از ابتدای فعالیت خود تکمیل هر چه سریعتر گازرسانی به مناطق محروم و روستایی را در دستور کار قرار داده است.
توسعه گاز رسانی در نقاط صفر مرزی/بهره مندی ۱۵ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز

این در حالی است که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ هزار خانوار روستایی در ۱۲۷ روستای استان آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
 

در سال ۹۷ نیز گازرسانی به ۴۵۰ روستای آذربایجان غربی آغاز می‌شود


 «علیرضا شیخی» مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با تشریح برنامه‌های شرکت گاز استان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این ایام گازرسانی به ۱۲۷ روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.
توسعه گاز رسانی در نقاط صفر مرزی/بهره مندی ۱۵ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز

وی تصریح کرد: با گازرسانی به این روستا‌ها ۱۵ هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و ضریب نفوذ گاز در روستا‌های آذربایجان غربی نیز به ۵۶ درصد ارتقا می‌یابد.

شیخی گفت: برای گازرسانی به این روستا‌ها ۲۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری شده و ۱۰ هزار علمک نصب شده و در مجموع ۷۳ میلیارد تومان برایان هزینه شده است.

وی افزود: تا کنون در آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی برای ۸۸۰ هزار مشترک صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: این شرکت با ۲۳۰ پرسنل رسمی ۱۱۰۰ نیروی شرکتی و قراردادی این خدمات را به شهروندان ارائه می‌کند.

شیخی افزود: به‌زودی عملیات گازرسانی به ۲۷۳ روستای آذربایجان غربی کلنگ زنی می‌شود تا ۲۴۵ هزار خانوار جدید تحت پوشش شبکه گاز قرار گیرند که برای آن ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ نیز گازرسانی به ۴۵۰ روستای آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ گاز روستایی در سال‌های اخیر از ۲۸ درصد به ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون از ۴۲ شهر آذربایجان غربی ۲۷ شهر دارای گاز هستند و امسال افزون بر ۵۳ هزار مشترک به مجموع مشترکان شرکت گاز استان اضافه شده‌اند.

شیخی گفت: به رغم بارش برف و وقوع سرمای شدید افت فشار در آذربایجان غربی اتفاق نیافتاده و قطعی گاز روی نداده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال، هزار و ۲۳۴ کیلومتر شبکه گاز طبیعی و خط انتقال در این استان اجرا شده است.

علیرضا شیخی افزود: در ۹ ماه گذشته ۴۱ هزار و ۸۲۷ واحد مسکونی به شبکه گازرسانی کشور متصل شده اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۵۶ مورد آن مربوط به گازرسانی در بخش روستایی است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸۶۵ هزار و ۷۲۰ مشترک گاز طبیعی در استان از این نعمت خدادادی بهره‌مند هستند.

شیخی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی با جدیت تمام در استان در حال اجراست اظهار کرد: همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا با گازرسانی به روستاها، شاخص رفاه در بین خانوار روستایی استان را ارتقاء دهیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اکنون ۹۹ درصد خانوار شهری و ۵۰ درصد خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

سیلوانا یکی از مهمترین بخش‌های شهرستان ارومیه هست که در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه واقع شده است و برای رسیدن به این روستا باید پیچ‌های پی در پی و جاده باریک و کوهستانی را طی کرد با تمامی این تفاسیر در طول سه سال گذشته بخشی از روستا‌های این منطقه از نعمت گاز طبیعی بهره منده شده اند.
توسعه گاز رسانی در نقاط صفر مرزی/بهره مندی ۱۵ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز
 

گازرسانی در نقاط صفر مرزی


میرزایی بخشدار بخش سیلونا ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به توسعه شبکه گازرسانی در بخش سیلونای ارومیه گفت: منطقه‌ی سیلوانا ۱۰۱ روستا دارد که قریب به ۳۰ درصد روستا‌های این بخش از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد:با توجه به صعب العبور بودن منطقه قبل از سه سال گذشته هیچ یک از روستا‌ها گاز نداشتند و از نفت و زغال برای گرم کردن خانه‌ها استفاده می‌کردند.

بخشدار سیلوانا ادامه داد: سال ۹۳ شرکت گاز استان پروژه‌ی عظیمی را در این منطقه آغاز کرد و الان بیش از ۳۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

میرزایی افزود:پیش بینی می‌شوند تا پایان سال ۹۷ تمامی روستا‌های این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
 

گزارش از ندا موسی زاده


انتهای پیام/ن. م
برچسب ها: گازرسانی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.