معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان گفت: هر يک از مسافران نوروزي در صورتي که با رضايت به شهرهاي خود بازگردند تبديل به سفيري براي معرفي اصفهان مي شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان حيدر قاسمي در جلسه "برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های فرهنگی ، تفریحی و اطلاع رسانی در ایام تعطیلات نوروز 1397" اظهار کرد: کارگروه هاي مربوط به موضوع ستاد خدمات سفر با شرح وظايف خود مشخص و تاکنون جلساتي با کارگروه هاي همگن تشکيل شده است تا از نظرات مختلف استفاده کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه ميزبان بايد از آرامش برخوردار باشد تا بتواند خدمات و استقبال خوبي را براي مسافر فراهم کند، تصريح کرد: از جمعيتي که به سمت اصفهان مي آيد شايد تنها حدود 20 درصد آن به سمت شهرستان هاي ديگر بروند که اين موضوع مي طلبد فضاي آسايشي را براي آنها از همه لحاظ مانند اسکان، تغذيه، تردد و اطلاع رساني هاي مختلف فراهم کنيم تا بازخورد مناسبي را از مسافران دريافت کنيم.

قاسمي ادامه داد: برنامه ريزي دقيق براي فراهم كردن امكانات و تسهيلات لازم براي  مسافران منجر مي شود آنها با  رضايت به شهرهاي خود برگردند و هر کدام سفيري براي معرفي اصفهان شوند و اين مهم  بهترين فرصت براي تبليغ اصفهان است.

معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان افزود: با توجه به اين كه موضوع گردشگري از موضوعات رقابتي است بايد از اين رقابت به عنوان فرصت استفاده کنيم و بتوانيم اصفهان را به عنوان يک شهر مذهبي، ميراثي و شهري پيشرو برجسته کنيم تا مسافران مبلغان  و سفيران خوبي براي اصفهان  باشد.

وي با اشاره به نقش رسانه ها در معرفي شايسته خدمات نوروزي شهرداري اصفهان، اضافه کرد: در زمینه سفر مسافران با دو موضوع مواجه هستيم يکي اطلاع رساني در مبدا که بايد از طريق فضاي مجازي صورت بگيرد تا مسافر مسيرهاي خود را به خوبي شناسايي کند و ديگري هدايت در مقصد است که بر عهده ستادهاي مسافرين است.

قاسمي تاکيد کرد: ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزي الزاما به اين معني نيست که بايد پول بيشتري خرج کنيم و گاهي مي شود با تدبير و مديريت بهتر با همان هزينه هاي سنوات گذشته کار و نتيجه بهتري ارائه کرد.

وي با بيان اينکه فرصت رسانه اي بسيار خوبي در نتيجه تعامل شهرداري با صدا و سيما وجود دارد، گفت: بايد از اين فرصت براي ميزبانان و شهروندان اصفهاني نيز استفاده کرد تا زماني که با مسافر روبرو مي شويم بتوانيم حس ميهمان نوازي و فرهنگ اصفهاني خود را به نحو شايسته نشان داده و تنها در شعار ميهمان نواز نباشيم. اين موضوع مي تواند آستانه تحمل و برخورد با مسافر را به نحو مطلوب تري بالا ببرد.

معاون خدمات شهري شهرداري اصفهان استفاده از ساير ظرفيتهاي خارج از مجموعه شهرداري را مورد تاکيد قرار داد و افزود: به طور مثال با هماهنگي با امور مساجد مي توان خدمات شايسته اي را به مسافران ارائه داد.

در بخش ديگري از اين جلسه نمايندگان دستگاه هاي مختلف برنامه هاي خود  را براي پذيرايي هر چه بهتر از مسافران نوروزي را ارائه و آمادگي خود جهت همكاري با ستاد هماهنگي خدمات سفر شهر اصفهان را اعلام کردند.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: شهرداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار