مراسم اختتامیه طرح خانه و مدرسه در بیرجند برگزار شد

مراسم اختتامیه طرح خانه و مدرسه صبح امروز در بیرجند برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم اختتامیه طرح خانه ‌و مدرسه گفت:یکی از راهبردهای اساسی که بهزیستی مطرح می کند بحث فعالیت های پیشگیرانه است.

وی افزود:خانواده اصلی ترین عامل در بحث پیشگیری از اعتیاد و همچنین اصلی ترین عامل در بحث گرایش به مواد مخدر است .

عرب نژاد با بیان اینکه طرح های زیادی در بهزیستی انجام می شود،گفت:طرح خانه و مدرسه سال ۹۵ در یک مهد کودک و سال ۹۶ در دو مهد کودک با اعتباراتی که از شورای مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی ابلاغ شد اجرایی شد .

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود:بحث پیشگیری و بسترسازی برای رشد و بالندگی فرزندان اهمیت دارد چرا که اگر همگرایی و هم افزایی در بین زوجین وجود نداشته باشد خانواده بستر رشد آسیب های اجتماعی خواهد بود .

وی با بیان اینکه فضای خانواده باید فضای ایمن و سازنده باشد،گفت:اگر چالشی بین زوجین وجود دارد باید به دور از چشم کودکان رفع شود که فضای آسیب و مخربی را در دوران نوجوانی و بزرگسالی برای کودک فراهم نکند.

عرب نژاد در پایان هدف از اجرای طرح را نهادینه کردن آموزش های اساسی به ویژه آموزش های مهارت ارتباط مؤثر در ساختار خانواده عنوان کرد.

در ادامه شرفی مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند نیز با بیان اینکه طرح های پایلوت عام المنفعه هستند،افزود:اکثریت مردم جامعه از ابعاد فردی،خانوادگی و اجتماعی این طرح ها استفاده می کنند .

وی اظهار کرد:این طرح در یکی از مهدهای کودک شهرستان بیرجند برای ده خانواده به صورت پایلوت به مدت 8 هفته برگزار شد و در آینده نیز در دو مهد کودک اجرا خواهد شد.

شرفی با بیان اینکه با تعامل و همراهی سایر دستگاه ها و مردم طرح ها به نحو احسن اجرایی می شود،گفت:هدف از اجرای این طرح ها برداشتن گام های مؤثر برای مردم و جامعه است.

انتهای پیام/غ

طرح خانه و مدرسه در بیرجند برگزار شد

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.