نخستین سمپوزیوم علمی گلخانه و صنعت نشاء در سالن آمفی تئاتر پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛آقایی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در نخستین سمپوزیوم علمی گلخانه و صنعت نشاء ، با اشاره به اهمیت و مزیت کشت گلخانه‌ای گفت: در جهت توسعه کشت گلخانه‌ای در استان به کارگیری علوم مهندسی و تخصص دانشگاهی در تولید محصولات کشاورزی با هدف افزایش بهره وری بسیار لازم و ضروری است.
وی افزود: در راستای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تاکنون ۹۰ پروانه تاسیس و ۱۱۴ پروانه بهره برداری گلخانه در استان صادر کرده ایم.
 رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی افزود:به منظور ارتقاءسطح آگاهی و دانش فنی تولیدکنندگان، بهره برداران، دانشجویان، کارشناسان عضو و مسئولین فنی واحد‌های تولید گلخانه ای اولین سمپوزیوم گلخانه و صنعت نشاء در استان با حضور اساتید برجسته ملی برگزار شد.
زینال زاده، رئیس پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه نیز با بیان تبعات و عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه وبحران جهانی آب گفت: دریاچه ارومیه یک پیکره بزرگ آبی و ثروتی عظیم بود که تاثیر بسزایی درشرایط اقلیمی منطقه داشت، لذا لزوم صرفه جویی و کاهش ۴۰ درصدی آب در حوزه کشاورزی ضروری است و به همین منظور طرح بررسی راه کار‌های کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در این حوزه را در دستور کار داریم.
 
انتهای پیام/ن.م
 

اولین سمپوزیوم علمی گلخانه و صنعت نشاء در ارومیه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.