رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد:

شورای مرکزی نظام مهندسی به دنبال خوداتکایی است

رجبی گفت: شورای مرکزی نظام مهندسی به دنبال سازمان‌های توانمند و خوداتکا است تا هیچ هزینه‌ای برای دولت نداشته باشد.

نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی خود را دربرابر مهندسان مسئول می‌دانند / سرمایه سازمان نظام مهندسی از طریق ارائه خدمات مهندسی به دست آمده است.به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرج‌الله رجبی رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در جلسه فوق‌العاده کمیسیون رؤسای سازمان نظام مهندسی استان‌ها اظهار کرد:  به اعتقاد بنده دریافت 5 درصد از دستمزد مهندسان مثبت است، این عمل یک مصوبه قانونی است، اما باید توجه داشت که در حوزه‌هایی که سازمان‌ها در اختیار خود دارند، آنها تصمیم‌گیرنده باشند.

وی درباره بخشنامه دستورالعمل اجرایی منع پذیرش همزمان اموری که زمینه موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض را فراهم می‌آورد، گفت: این بخشنامه پیچیدگی قانونی دارد و به نظر می‌رسد باید از لحاظ حقوقی و تطبیق با قانون بررسی و به اداره قوانین مجلس فرستاده شود.

رجبی تأکید کرد: تیم حقوقی سازمان نظام مهندسی در حال بررسی کلیه جوانب است و در نهایت مبنای اقدامات ما نتیجه آن خواهد بود، بنابراین عجله‌ای در تأیید یا رد بخشنامه وزیر نداریم و همچنان تاکید داریم که مطابق قانون عمل شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه مسائل مهندسان درون سازمان حل و نتیجه‌گیری می‌شود، یادآور شد: قانون، صدور پروانه اشتغال را بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته است، بنابراین باید حق بدهیم که وزارت راه و شهرسازی به عنوان مرجع در این مورد اظهار نظر کند، اما با توجه به تعداد مراجعات قرار شد که گزارشی از اظهارات و درخواست‌هایی که اعضای نظام مهندسی دارند؛ تهیه و به هیأت تطبیق تحویل داده تا تصمیمات بهتری گرفته شود.

وی با بیان اینکه در قرن 21 نمی‌توان از نقش سازمان‌های مردم نهاد غافل شد، تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی با 500 میلیون نفر جمعیت در 31 استان در 300 شهر دفتر نمایندگی دارد و در طی 20 سال گذشته، تمامی خدمات مهندسی را به نحو احسن انجام داده است.

رجبی درباره سرمایه سازمان نظام مهندسی گفت: زمانیکه پول سازمان نظام مهندسی رسانه‌ای شد، آیا این پرسش مطرح شد که نظام مهندسی پول خود را از پولشویی، ساخت و ساز خلاف یا رانت بدست آورده  یا از حق عضویت و ارائه خدمات مهندسی؟.

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه بیان کرد: شورای مرکزی نظام مهندسی به دنبال سازمان‌های توانمند و خوداتکا است که بتواند بر اساس اصل 44 مسئولیت خود را انجام دهد و هیچ هزینه‌ای بر دولت نداشته باشد.

وی توضیح داد: سازمان نظام مهندسی خدمات مختلفی از جمله آموزش، کنترل، برگزاری سمینارها، پژوهش انجام داده است، بدون آنکه یک ریال از دولت پول گرفته باشد.

رجبی در خاتمه تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی خود را در مقابل مهندسان مسئول می‌دانند ولی قانون فصل‌الخطاب، مسائل جاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام /

دریافت 5 درصد از دستمزد مهندسان مثبت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار