۲۲ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی فارس در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ۲۲ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی و ۸۹۱ واحد پذیرنده از جمله بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی استان در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: از مجموع فارغ التحصیلان ثبت نام شده در سامانه ۹ هزار و ۵۵۰ نفر بعد از بررسی کارشناسی مجاز کارورزی شناخته شده و از این تعداد ۴۲۰ نفر با عقد قرارداد مشغول به کار شده اند.

مختاری با بیان اینکه نگاه دولت در ایجاد اشتغال ارائه بسته‌های ۵ گانه اشتغال فراگیر بوده و یکی از این بسته‌ها طرح توانمند سازی نیروی کار است، افزود: طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای افراد ۱۸ تا ۲۳ سال و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار با میانگین سنی ۲۳ تا ۳۵ سال در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه‌های فعال، آشنایی با محیط کسب و کار، کاهش هزینه‌های جذب، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی و به کارگیری نیرو‌های فاقد مهارت از اهداف اجرای طرح مهارت آموزی است.

او افزود: دانشجویانی که اقدام به ثبت نام در سامانه کارورزی (karvarzi.mcls.gov.ir) می‌کنند پس از احراز صلاحیت برای گذراندن یک دوره چهار تا ۶ ماهه به واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی معرفی می‌شوند و در صورت جلب رضایت کارفرما، پس از اتمام دوره کارورزی در کارگاه مربوط جذب خواهند شد.

مختاری تصریح کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز کارآموزانی که فاقد تجربه کاری و تحصیلات دانشگاهی هستند، برای مدتی مهارت‌های فنی مورد نیاز بازار کار آموزش را فرا می‌گیرند که این طرح با رویکرد ایجاد اشتغال فرصت‌های مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی موجود در محیط‌های کارگاهی و تنوع الگو‌های آموزشی تدوین شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بر اساس طرح مشوق‌های کارفرمایی سهم کارفرما، دولت مشوق‌هایی را برای کارفرمایان در قالب اجرای طرح‌های کارورزی و مهارت آموزی از جمله معافیت از بیمه را در صورت جذب افراد جویای کار در نظر گرفته است.

گفتنی است، سامانه کارورزی از اردیبهشت ۹۶ راه اندازی شده است.
انتهای پیام/ت

ثبت نام ۲۲ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی فارس در سامانه کارورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار