مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: در استان یک‌میلیون دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان بیان داشت: 70 هزار پرسنل در آموزش‌ و پرورش فعالیت می‌کنند. خوزستان 600 سال قبل از آکسفورد دانشگاه داشت. معلمان ما باید با تاریخ اسلام و ایران کاملاً آشنا باشند و امروز باید بدانیم که فرزند ما باید برای چه چیزی تلاش کند، چه هویت و شخصیتی داشته باشد. اگر دانش‌آموز ضعیف داشته باشیم، در آینده انسان‌های تاریخ‌ساز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تقاضای خروج از استان تصریح کرد: سالانه 7 هزار نفر متقاضی خروج از استان هستند. به کار گرفتن فرزندان فرهنگیان باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما باشد چراکه این اقدام نقش مهمی در حفظ نیروی انسانی در استان دارد.

تقی زاده افزود: مشکل اساسی کشور بیکاری و اشتغال نداشتن است و در حال حاضر 4 هزار نفر در خوزستان معلم حق‌التدریس شدند با این کار جوانان صاحب مدرک در خوزستان به‌عنوان معلم حق‌التدریس مشغول به کار شدند. البته آموزش‌ و پرورش اداره کاریابی نیست و هدف ما از این کار تنها کمک به حل مشکل اشتغال نبوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان بیان داشت: در سال جاری 105 هزار نوآموز پیش‌دبستانی جذب شدند که در پیش‌دبستانی باید مسائل ساده را به دانش‌آموز آموزش دهیم. احترام به والدین، احترام به بزرگ‌تر، محبت به همنوع، نحوه برقرار ارتباط در جامعه باید در این دوره آموزش داده شود.

انتهای پیام/م

بیکاری مشکل اساسی کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.