بهره برداری از کلینیک غربالگری سرطان یاسوج

۲ طرح کلینیک غربالگری سرطان یاسوج و طرح توسعه کشتارگاه این شهر به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛استاندار در آئین افتتاح کلینیک غربالگری سرطان که با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت:طرح ساخت مرکز غربالگری سرطان در شهر یاسوج با ۶۰۰ متر مربع زیربنا اجرایی شده است.

احمدی با بیان اینکه برای ساخت و تجهیز این طرح افزون بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: با انجام چنین اقداماتی در حوزه بهداشت و درمان میزان مراجعه به خارج از استان کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: سرطان از بیماری‌هایی است که در پی آن فرد بیمار هزینه‌های کمر شکن متحمل خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سرطان پوست و معده در مردان و سرطان سینه در زنان شایعترین سرطان‌ها و هم اینک جزء چهار عامل مرگ و میر در استان هستند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد هم در آئین افتتاح طرح توسعه کشتارگاه یاسوج گفت: ظرفیت این کشتارگاه یک هزار و ۶۰۰ رأس دام سبک و بیش از ۱۰۰ رأس دام سنگین در روز است.

داریوش دیودیده، اهداف افتتاح این طرح را شامل توسعه خطوط و افزایش ظرفیت طرح کشتارگاه یاسوج دانست و گفت: این طرح تاکنون ۵۲ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

وی ادامه داد: طرح توسعه کشتارگاه یاسوج هم اینک به بخش خصوصی واگذار شده و تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.

انتهای پیام/د

کلینک غربالگری یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.