همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر بهره برداری از گلخانه پرورش گل و گیاهان زینتی در روستای قاریاغدی میاندوآب آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی در آئین بهره برداری از گلخانه پرورش گل و گیاهان زینتی در روستای قاریاغدی میاندوآب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء والامقام، تسليت ایام فاطمیه و تبریک ايام مبارک فجر، اظهارکرد: ما باید قدردان دستاوردهای عظیم انقلاب باشیم و برای رسیدن به نداشته هایمان باید از داشته هایمان حفاظت و پاسداری کنیم. اگر به جوامع پیشرفته دقت کنیم می بینیم که امید به بهبود امور موجب پیشرفت، تعالی و رشد جامعه شده است. اگر نشاط و شادی و امید به زندگی در جامعه تزریق شود مردم با روحیه بالایی در کنار مسئولین در پیش برد امور و رفع موانع و مشکلات مشارکت خواهند نمود.

رادفر افزود: دشمن به دنبال ناکارامد جلوه دادن نظام و انقلاب است؛ و مسئولین دولتی گزارش عملکرد و فعالیتهای خویش را به مردم ارائه دهند چرا که آمار و اطلاعات صحیح خود گویای تلاش مسئولین و خادمان ملت و پیشرفت امور و کارآمدی نظام است. با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد جو ایران هراسی در دنیا، نگرش مردم دنیا نسبت به نظام و انقلاب عوض شده و دنیا دیگر با آمریکا همراهی نمی کند.

وی رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال را در گرو کاهش تصدی گری های دولت، حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های جدید شغلی دانستند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حامد ساجدی نژاد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز، ضمن تسليت ایام فاطمیه و تبریک ايام مبارک فجر، با اشاره به دستاوردها و بركات عظيم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تصریح کرد: عزت و سربلندی مسلمین اولین دستاورد انقلاب اسلامی است که امام راحل (ره) برای مسلمانان جهان به ارمغان آوردند. امروز ما شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه ها و طرح های تولیدی به دست کشاورزان و متخصصین کشور عزیزمان هستیم در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اقتصاد و تولید ما وابسته به تکنسین های اروپایی و آمریکایی بود.

این مسئول تاکید کرد: استقلال و خودکفایی میهن اسلامی از دیگر ارمغانهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آیات و روایات وتشریح جایگاه کشاورزی در دین مبین اسلام، بیان کرد: در بیش از ۱۲۰۰ آیه قرآنی به اهمیت کشاورزی و آب و خاک اشاره شده و از طرفی کشاورزی شغل انبیاء است. ما مفتخریم در نهاد انقلابی جهاد کشاورزی که یادگار امام راحل است؛ به کشاورزان و تلاشگران عرصه تولید خدمتگذاری می کنیم.

محرمعلی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز با اشاره به جزئیات طرح های افتتاحی در این شهرستان در دهه مبارک فجر گفت : این‌ طرح در سطح زیر کشتی به مساحت سه هزار مترمربع با اعتبار ۹میلیارد ریال که سه میلیارد ریال آن آورده شخصی و شش میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است امروز به بهره برداری می رسد.

دیانتی بیان کرد: این گلخانه دارای ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار بوته و ۳۰۰ هزار شاخه‌ گل بوده و با افتتاح آن به صورت مستقیم برای پنج نفر و نیز ۷ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می شود.

وی یاد آور شد : حدود ۵۰ درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند؛ در واقع اشتغال و معیشت شهرستان با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به بخش کشاورزی می باشد و از لحاظ تنوع محصولات نیز متنوع ترین محصولات زراعی و باغی ، نزدیک به ۵۰ نوع در سطح شهرستان کشت می شود.

انتهای پیام/ح

از گلخانه پرورش گل و گیاهان زینتی در شهرستان میاندوآب بهره برداری شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.