حضرت زهرا س آبروی جهان تشيع ونمونه بارز و كامل يك زن مسلمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام جواد ارجمندی مدير حوزه علميه امام خمینی (ره ) اروميه  در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در  روستای عسگر آباد كوه ارومیه ،اصول حاکم برخانواده فاطمی(س) را نمونه و درس‌آموز دانست و گفت: در قرآن کریم خانواده زکریای پیغمبر و خانواده حضرت  زهرای مرضیه(س)، به عنوان الگو معرفی شده‌اند.

وی در بیان شاخص‌های این دو خانواده‌ الگو، افزود: شتافتن به‌سوی خیرات و نیکی‌ها، خشوع در مقابل خدا و خواندن او، اعتقاد به نذر و انجام آن، خدا ترسی و ترس از روز جزا، اطعام فقیران و انفاق در راه خدا و اخلاص، ویژگی‌‌های خانواده‌ معیار و قرآنی است.

مدیر حوزه علمیه امام خمينی (ره) با اشاره به خطرات و آسیب‌هایی که امروز خانواده‌ها را تهدید می‌کند، افزود: توجه به اصول زندگی فاطمی(س) و بنا کردن خانواده بر رضای خدا و رسول خدا وهمچنین تقویت اصل محبت  بین اعضای خانواده، هم خانواده را در مقابل تهدیدها آسیب‌ناپذیر می‌کند، و هم به سلامت عمومی و اجتماعی کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام ارجمندي زهرا(س) را آبروی جهان تشیع و نمونه بارز و کامل یک زن دانست و گفت: حضرت  زهرا(س) پاکدامنی، عفاف، حجاب و همسرداری را در کنار علم و سیاست به درستی نشان دادند.

وی یکی از راه های تقرب به حضرت زهرا(س) را مطالعه کتب مختلف در این زمینه دانست و افزود: کتب زیادی در بیان جایگاه و سیره ایشان نوشته شده است که به راحتی در دسترس مردم قرار دارد.

در این مراسم حاضران بر مصائب بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.

انتهای پيام/ح

برگزاری مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در روستای عسگر آباد كوه ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.