افزایش 52 درصدی مقالات ISI و 60 درصدی مقالات Scopus دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش 52 درصدی مقالات ISI و 60 درصدی مقالات Scopus دانشگاه محقق اردبیلی در طی یک سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با نگاه به عملکرد دانشگاه شگفت زده می شویم؛ چراکه افزایش 52 درصدی مقالات ISI و افزایش بیش از 60 درصدی مقالات Scopus دانشگاه در یک سال باور کردنی نیست. 

وی با بیان اینکه طی دو سال متوالی برای اولین بار و دومین بار دو نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشجوی نمونه کشور انتخاب شدند، تصریح کرد: شش نفر از دانشجویان دانشگاه در مرحله کشوری المپیاد علمی برگزیده شده و به عنوان دانشجوی نخبه شناخته شدند و طبق قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هر دانشگاهی که بخواهند، می‌توانند در مقطع بعدی تحصیل کنند. 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: طی چهار سال گذشته 120 نفر به عنوان عضو هیات علمی برای دانشگاه جذب شده‌اند. 

صادقی با اشاره به اینکه در دانشکده فناوری های نوین نمین هیچ آزمایشگاهی وجود نداشت، افزود: 13 آزمایشگاه مجهز در این دانشکده راه‌اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه بین‌المللی هم فعالیت‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی امروز حدود 30 تفاهم‌نامه بین‌المللی با دانشگاه‌های خارجی داشته و چندین نشست بین‌المللی را هم برگزار یا شرکت کرده و به عنوان عضو کمیته مرکزی اتحادیه دانشگاه‌های آسیای مرکزی انتخاب شده‌ایم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تشریح کرد: 7 واحد فناور از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی به پارک علم و فناوری معرفی شده‌اند و این یعنی این واحدها در مرحله رشد به استقلال رسیده و وارد مرحله تولید شده‌اند. 

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز سلامت و تندرستی با هزینه یک میلیارد تومانی، تصریح کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هم با هزینه دو میلیارد تومان راه‌اندازی شده است. موزه تاریخ علوم دانشگاه نیز طی مدت فعالیت اندک خود، چندین مقام کشوری کسب کرده و برای دو سال متوالی به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده است. 

انتهای پیام/ح

معرفی 7 فناور از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی به پارک علم و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.