شیخ نعیم قاسم با درخواست از کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای روی آوردن به ایران تاکید کرد، این کار به نفع آن‌ها و ملت‌های منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواست دستشان را در دست ایران بفشارند، زیرا این کار به نفع آن‌ها و ملت‌های منطقه است.

وی با استناد به تجربه همکاری مقاومت لبنان با جمهوری اسلامی ایران، از دولت لبنان خواست تعامل با ایران را ادامه دهد.

وی در سخنانی به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مجمع المجتبی علیه السلام گفت: «ایران در جهت خیر گام بر می‌دارد و با باطل مبارزه می‌کند. ایران برای استقلال و فاصله گرفتن از وابستگی تلاش می‌کند. به نفع کشور‌های حاشیه خلیج فارس است که با این کشور قدرتمند که به امنیت، ثبات و آینده خلیج فارس کمک می‌کند، همراه شوند.»

شیخ نعیم قاسم خطاب به کشور‌های عربی گفت: «آینده شما با اسرائیل همراه نیست، زیرا اسرائیل با مزدوران تعامل می‌کند. آینده شما با استکبار جهانی و آمریکا همراه نیست، زیرا آمریکا از شما اخاذی می‌کند، پول هایتان را می‌گیرد و کشورهایتان را ویران می‌کند در حالی که ایران با شما در جهت ثبات و استقلال گام بر می‌دارد.»

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: «برخی معتقدند ایران مقاومت را مدیریت می‌کند. من به شما می‌گویم: خیر، ایران از مقاومت حمایت می‌کند. مقاومت خودش، خود را مدیریت و گزینه هایش را تعیین می‌کند. در همه جانفشانی‌هایی که در لبنان و منطقه کردیم، پیروزی در وهله اول از آنِ ما بود. ما کسانی هستیم که خاکمان را از آنِ خودمان کردیم. ما کسانی هستیم که دشمن مان را شکست دادیم. ما کسانی هستیم که شکوه و عظمت را برای فرزندان مان به ارمغان آوردیم. ما کسانی هستیم که آینده مان را رقم زدیم و ایران از خشنودی ما خشنود است. ایران تلاش کرده، جانفشانی کرده و از جانفشانی هایش خشنود است.»

شیخ نعیم قاسم همچنین از دولت لبنان خواست به تعامل با ایران در زمینه‌های مختلف ازجمله خدمات رسانی که این کشور به آن پیشنهاد کرده است، بیندیشد.

وی گفت: «اگر سال‌ها پیش با ایران همکاری می‌کردیم، مشکل برق لبنان با کمترین هزینه حل می‌شد، اما مسئولان کشور همیشه نگران این بودند که آمریکا و برخی از کشور‌ها چه خواهند گفت. اگر شما ایران را برای حل مشکل برق قبول ندارید، خودتان مشکل برق را به هر طریقی حل کنید. راه حل هایتان چیست؟ اگر ایران از مقاومت برای رسیدن به استقلال حمایت نکند، از کجا می‌خواهید برای استقلال لبنان حمایت به دست آورید؟»

معاون دبیرکل حزب الله لبنان سخنانش را با درود به ایران اسلامی به پایان برد و گفت: انقلاب و پیروزی انقلاب را به ایران تبریک می‌گوییم و تاکید می‌کنیم ما در حزب الله به ایران اسلامی و رهبر معظم آن یعنی امام خامنه‌ای (حفظه الله)، افتخار می‌کنیم و به ایران می‌گوییم شما دوستان ما هستید، شما پشتیبان مقاومت هستید، به این روند ادامه دهید. ما سپاسگزار شما هستیم و در برابر همه اعلام می‌کنیم از هر کس که از مقاومت ما حمایت کند، حمایت می‌کنیم. هر کس تمایل دارد جایگاهی را که ایران نزد ما دارد کسب کند، به میدان بیاید و جانفشانی کند. آنگاه جایگاهی را که ایران اسلامی نزد ما دارد، کسب خواهد کرد. خداوند ایران، مردم ایران و رهبر معظم این کشور را زنده نگه دارد.

انتهای پیام/

پیام حزب الله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار