معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی شرایط مناسبی را برای زنان به وجود آورده و امروزه ٦٠ درصد دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند.

انقلاب اسلامی شرایط مناسبی را برای زنان به وجود آورده/ 60 درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست "دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر" که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه حقوق شهروندی گفت: ايران پس از انقلاب اسلامی پيشرفت مناسبی را در حوزه‌های مختلف داشته اما با وجود اين همچنان با كمپين‌های ايران‌ هراسی و اسلام هراسی مواجه است.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: این تصویر سازی نادرست از ایران شکل دادن به تصویر واقعی را سخت‌تر کرده است و موجب شده برای تبیین نگاه درست به جهانیان با چالش‌هایی مواجه شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور نیز موانع و مشکلاتی وجود داشته  و از جمله آن‌ها این است که بیشتر بر موانع توجه شده و در حوزه دستاورد‌های حقوق بشر توجه کمتری صرف شده است.

ابتکار  با اشاره به مهم‌ترین دستاورد‌های حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران گفت:  یکی از این دستاورد‌ها، افزایش طول عمر ایرانیان است که نسبت به قبل از انقلاب  ٥ سال بیشتر شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: انقلاب اسلامی شرایط مناسبی را برای زنان به وجود آورده است به طوری که امروزه ٦٠ درصد دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند و ٢٧ درصد اساتید دانشگاهی شامل زنان است و در شرایط کنونی حدود ٤،٥ میلیون دانشجو داریم که تقریبا نیمی از زنان آن را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد:کیفیت آموزش بهبود یافته، اما با چالش‌هایی نیز مواجه است برای مثال درمورد زندگی و فرهنگ خوب زندگی به رغم دستاورد‌ها با چالش‌هایی روبرو است.

معاون امور زنان و خانواده ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که زنان به حقوق خود دست پیدا کنند برای مثال در مجلس نمایندگان زنان بیشتری حضور داشته باشند و در بخش‌های مختلف زنان به عنوان کارآفرین نقش آفرینی کنند. 

ابتکار اظهار کرد: دولت کنونی در خصوص جامعه مدنی تلاش زیادی را انجام داده است و در حوزه مدنی سازمان‌های مردم نهاد به ٩٠٠ مورد افزایش پیدا کرده است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه حقوق بشر تبادلاتی با مجامع بین المللی صورت گرفته است، تاکید کرد: رئیس جمهور ٣٠ درصد از پست‌های مدیریتی را به زنان اختصاص داده است.

معاون امور زنان و خانواده همچنین ادامه داد: در حال حاضر ٦ پست معاونتی در دولت در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها مربوط به معاونت زنان اهل تسنن است

ابتکار افزود: قوه قضاییه در زمینه حضور زنان روشن‌تر عمل کرده است و  امیدواریم در حوزه تصمیم گیری نیز چنین اتفاقی رخ دهد. 

وی با اشاره به رسیدگی به خشونت علیه زنان گفت: لایحه‌ای از سوی دولت در این خصوص به مجلس ارائه شده و برنامه‌های آموزشی نیز در این مورد مد نظر قرار گرفته است.

ابتکار بیان کرد: سازمان بهزیستی از جمله مواردی است که به حقوق زنان رسیدگی می‌کند البته این سازمان مختص به زنان نیست و سایر افراد دیگر مانند کودکان بیدسرپرست را شامل می‌شود

وی خاطر نشان کرد: ما با چالش‌های متعددی مواجه هستیم، اما تلاش می‌کنیم فضای مناسبی شکل بگیرد و به چشم انداز مناسب در آینده امیدواریم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار