سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، برای عموم شهروندان کرمانشاهی در فرهنگسراهای این شهر خبر داد.

دوره های آموزش شهروندی با 80رشته برگزار می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مهدی عبدالمالکی  سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه   با اعلام آعاز ثبت‌نام برای شرکت در کلاس‌‌های "آموزش شهروندی"، گفت: ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها در سه فرهنگسرای؛ کوثر(سی متری دوم، جنب پارک درخشان)، فرهنگسرای شهر واقع در چهارراه مطهری(جوانشیر) و فرهنگسرای گل نرگس واقع در ابتدای شهرک ژاندارمری، آغاز شده است.

وی با اشاره به تعیین رده‌های سنی برای ارائه این دوره‌ها، افزود: دوره‌ای آموزشی در 2 بخش آموزش‌های عمومی و تخصصی ارائه می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به فرهنگسراهای مذکور نسبت به ثبت‌نام و حضور در کلاس‌ها اقدام کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، دوره‌های آموزش عمومی را دارای محوریت آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های رفتاری و حقوق شهروندی و دوره‌های آموزش تخصصی را دارای محورهایی چون بسته‌های کودک و نوجوان، بسته هنر و بسته شهروندی عنوان کرد.

وی افزود: بسته دوره‌های آموزش عمومی شامل کلاس‌هایی چون آموزش روخوانی(فصیح‌خوانی)، تجوید(صوت و لحن)، سفره‌آرایی، میوه‌آرایی، شمع‌سازی، دسر، خیاطی(نازک‌دوزی و ضخیم‌دوزی)، چرم‌دوزی، کار روی شیشه، هنرهای چوبی(معرق و منبت)، آموزش هفت‌سین، آینه هندی، طراحی و سیاه قلم، خوشنویسی تحریری، گل‌های کریستال، نقاشی روی پارچه، آشپزی(فینگرفود)، آموزش گل‌های آپارتمانی، آموزش سبزی‌کاری در گلدان، قالی‌بافی و گلیم‌بافی است.

به گفته و عبدالمالکی، بسته دوره‌های آموزش مهارت زندگی(ویژه عموم) نیز مشتمل است بر مهارت تشکیل و تحکیم خانواده، مهارت ویژه کودکان، خانواده و دلبستگی بین زوجین، فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه‌داری، مهارت‌های انرژی ثبت و راه‌های مقابله با خلق منفی خواهد بود.

قائم مقام شهردار کرمانشاه در ادامه آموزش حقوق شهروندی و آموزش شهروند الکترونیک را نیز جزو دوره‌های آموزش عمومی برشمرد.

وی همچنین بسته دوره‌های آموزش تخصصی را شامل کلاس‌های نمایشنامه نویسی، تدوین فیلم و مونتاژ، فن عکاسی، داستان‌نویسی، نقاشی و سیاه قلم، دوره ICDL2، نرم‌افزار فتوشاپ، نرم‌افزار 3DMAX، تایپ 10 انگشتی، فن بیان و حسابداری ویژه بازارکار عنوان کرد و گفت: با توجه به تفاهمنامه منعقد شده با جهاد دانشگاهی این بخش از آموزش‌ها با ارائه گواهینامه رسمی انجام می‌شود.

عبدالمالکی درمورد دوره‌های آموزشی کودک و نوجوان، اضافه کرد: این دوره‌ها شامل کودک الکترونیک، انیمیشن، رباتیک، نجوم یادگیری و تقویت حافظه، خلاقیت نقاشی، چرتکه و محاسبات ذهنی، شطرنج، روخوانی قرآن، زبان انگلیسی و داستان‌نویسی است.

وی همچنین مدیریت کنترل استرس، مدیریت احساس هیجان و شیوه برقراری ارتباط مؤثر را جزو بسته دوره‌های آموزش مهارت زندگی برای کودکان برشمرد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به برنامه‌های در دست طراحی جهت دوره های آموزش مجازی گفت: در تلاش هستیم در این دوره‌ها با به استفاده از ظرفیت اساتید مطرح کشوری گامی اساسی در ارائه این حوزه از آموزش‌های شهروندی برداریم‌.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در دوره‌های آموزشی برای عموم شهروندان آزاد است، افزود: درصدد هستیم با گسترش ارائه آموزش‌های شهروندی در سه حوزه محله محوری، مسجد محوری و مدرسه محوری به فراگیر شدن آموزش‌ها در شهر کمک کنیم.

انتهای پیام/ز

 

شرکت در دوره‌های آموزشی برای عموم شهروندان آزاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.