کارشناس فوتبال گفت: تیم فوتبال امید کشورمان در انبار خاک می خورد و کسی حاضرنیست هدایت آن را قبول کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیر میرزاییان کارشناس فوتبال در  گفت وگو با رادیو درباره وضعیت تیم ملی فوتبال امید گفت: رده امید رده ای است که بازیکنان به دلیل دیده نشدن و مسائل مالی علاقه ای به حضور در آن ندارند. شاهد هستیم بازیکنان جوان و نوجوان درفکر بستن قرارداد با تیم های بزرگسال هستند. به دلیل وجود بازیکنان مستعد لازم است تیم های پایه تقویت شوند و تیم "ب" شکل بگیرد. در غیر این صورت بازیکنان رها شده و دیده نمی شوند. در بسیاری از مواقع بازیکنان از رده های جوانان و نوجوانان پا به تیم ملی بزرگسالان می گذارند، برای یکی دو سال می درخشند و یک باره کنار می روند.

او ادامه داد: در این میان ساختار نادرست باشگاه ها نیز به این اتفاق دامن می زند. اولویت باشگاه ها تیم ملی بزرگسالان است. مشخص نیست بازیکنان از کجا به کجا می آیند. بازیکنان این رده شرایط احساسی خاصی دارند و باید آمادگی لازم برای حضور در تیم ملی بزرگسالان را داشته باشد.

میرزاییان افزود: از سال 92 تاکنون تیم ملی امید 19 مربی عوض کرده است. مربیان همیشه لحظه آخر انتخاب می شوند. این تیم هنوز سرمربی ندارد. ما هر روز فرصت را از دست می دهیم. یا کمیته ملی المپیک و یا فدراسیون فوتبال باید هدایت این تیم را بر عهده بگیرند وآن را از شرایط بحرانی خارج کنند. تیم ملی امید تا کنون متولی مشخصی نداشته است تا آن را هدایت و کنترل کند و به سرمنزل مقصود برساند.

کارشناس فوتبال بیان کرد: در رده امید در بسیاری از مواقع احساسات بر منطق فوتبال غلبه می کند بنابراین لازم است یک مربی ایرانی با شرایط خاص هدایت این تیم را برعهده بگیرد. در فوتبال ایران آزمون و خطا وجود دارد. یک مربی را به اشتباه می آوریم و به اشتباه او را تغیرمی دهیم. ابتدا باید ببینیم یک مربی در این مقطع زمانی و با شرایط فعلی می تواند برای رده پایه مفید باشد یا خیر. ثبات و ادامه کار باید با حضور یک مربی انجام شود. تا یک مربی به اشتباهات خود در تیم امید پی می برد، تغییر می کند. نگاه ما به تیم امید نگاهی فصلی است. مدتی می خوابیم و ناگهان نزدیک مسابقات بیدار می شویم. حرکت رو به جلو دراین رده وجود ندارد.

مربی فوتبال خاطرنشان کرد: تیم امید تیمی خاک خورده در انبار است. یک مربی خوب ایرانی هم به سراغ این تیم نمی آید چون عاقبت تیم پایه را می داند. اگر هم یک مربی خارجی برای هدایت امیدها بیاوریم فضا برای فعالیت مربیان داخلی بسته می شود که این موضوع کار را سخت می کند.

 انتهای پیام/

اظهارات میرزاییان درباره تیم ملی امید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار