افزایش ارزش دلار آمریکا باعث کاهش بهای طلای سیاه و فلز زرد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال صعود ارزش دلار و احتمال افزایش فعالیت های حفاری آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 72 سنت کاهش (معادل 1.2 درصد)، به 61 دلار و 7 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 60 سنت کاهش (معادل 0.9 درصد)، 64 دلار و 65 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند این کاهش بهای نفت به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا رخ داده است که در واقع بر تقاضای طلای سیاه هم اثر گذاشته است؛ زیرا با افزایش ارزش دلار، قیمت نفت برای برخی کشورها بسیار گران تر خواهد شد.

افزایش فعالیت های حفاری آمریکا بر کاهش قیمت نفت هم اثرگذار بوده است. آمریکا که پس از عربستان سعودی، دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان محسوب می شود روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند. گزارشها حاکی از آن است که داده های مربوط به سطح تولید نفت هفتگی آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه) از سوی «اداره اطلاعات انرژی آمریکا» منتشر شود.

کشورهای عضو وغیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. این در حالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تا حدودی تلاش اوپک را برای مقابله با اشباع بازار نفت بی نتیجه کرده است.

به دنبال افزایش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود و به کمترین سطح در یک هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1326.37 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار