افزایش تقاضای نفت و تلاش کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، باعث ثبات در بازار طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، افزایش تقاضا برای نفت و تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید باعث ثبات در بازار نفت شد. این درحالیست که بهای نفت همچنان در بالاترین سطح از اواسط سال 2015 معامله می شود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 3 سنت افزایش، به 60 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 2 سنت کاهش، 66 دلار و 55 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت با وجود کاهش اندک، همچنان در بالاترین سطح از مه 2015 قرار دارد.

کارشناسان اعلام کردند که عوامل زیادی از جمله ایجاد اختلال در خطوط لوله دریای شمال و خط لوله لیبی و همچنین ناآرامی‌ها در ایران در چند روز گذشته به تقویت بهای نفت کمک کرده است. اما حال که این خطوط لوله درست شده است و اوضاع اندکی آرام شده، احتمال می رود که نفت بخصوص به دلیل افزایش فعالیت های حفاری آمریکا در اوایل سال 2018 رکود اقتصادی را تجربه کند.

سطح تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون با 16 درصد افزایش همراه بوده و تا آخرین روز کاری سال 2017 به 9.75 میلیون بشکه در روز رسیده است. احتمال می رود سطح تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی از مرز 10 میلیون بشکه در روز هم بگذرد.

فعالیت های حفاری آمریکا باعث بی نتیجه شدن تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه می شود که پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا، بهای طلا پس از آنکه در معاملات پیشین به بالاترین سطح در حدود سه ماه اخیر رسیده بود، امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 1312.71 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا پس از آنکه روز گذشته با کاهش شدید همراه بود، امروز در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد افزایش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای طلا و نفت در بازارهای جهانی

برچسب ها: نفت ، طلا ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار