عملکرد وزارت کشور و نیروهای انتظامی در حادثه خیابان پاسداران باید بررسی شود/ اقدام برخی دراویش آشوبگر محکوم استعضو هیئت رئیسه فراکسیون امید ضمن محکوم کردن حادثه خیابان پاسداران گفت:‌ عملکرد وزارت کشور در حادثه خیابان پاسداران باید بررسی شود.

محمدرضا تابش عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ضمن محکومیت اقدام برخی دراویش آشوبگر در خیابان پاسداران و اقدامات نیروی انتظامی در قبال آنها گفت: بر اساس قانون مقابله با آشوبگران و اخلالگران به وسیله نیروهای نظامی و انتظامی انجام می‌شود که ما باید در کوران حوادث از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: تمامی ایران دوستان، مسئولان، نمایندگان مجلس و ملی گرایان معتقدند که همواره باید از نیروهای مسلح حمایت شود اما فصل الخطاب قانون است و کار نیروهای امنیتی و مسلح باید بر اساس قانون انجام شود.

نماینده مردم اردکان ضمن اظهار تأسف و تسلیت به دلیل شهادت پنج تن از نیروهای انتظامی و بسیجی گفت: بنده به عملکرد مسئولان دست اندرکار در این حادثه هم نقد دارم زیرا شهادت پنج نفر از عزیزمان در یک محدوده کوچک و با جمعیتی محدود، رقم بالایی است که باید بررسی شود آیا وزارت کشور و نیروهای نظامی و انتظامی وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند یا خیر؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: از سوی دیگر وفاق و همبستگی ملی هم برای کشورمان موضوع بسیار مهمی است همان طور که سیاست امام راحل و مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی ایران همیشه بر مدارا، تسامح و تساهل با فرق، اقوام و ادیان مختلف بوده است.

تابش بیان کرد:‌ روسای جمهور در کشورمان همیشه مشاورانی را برای رسیدگی به این موضوع برگزیده‌اند تا حلقه وصلی میان آنها با اقوام و ادیان مختلف باشند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید اظهار کرد: دراویش نعمت اللهی هم همیشه همزیستی مسالمت آمیز داشته و هیچ گاه ساختار شکن نبوده‌اند اما باید دید چرا و چگونه این اتفاق افتاده است؟ بنده شنیده‌ام که حتی دراویش گنابادی هم این حادثه را محکوم کرده‌اند لذا باید این موضوع ریشه یابی شود و بنده در مقامی نیستم که درباره آن قضاوت کنم.

وی ضمن محکوم کردن حادثه خیابان پاسداران تأکید کرد: ما نباید اصل را گم کنیم، این حادثه مانند یک لکه خونی و کثیف لباس سفید ایران را مکدر کرده که باید آن را شستشو دهیم.

نماینده مردم اردکان گفت: اصل در جمهوری اسلامی ایران بر قانون گرایی، وفاق و یکپارچگی حاکمیت ملی است که در تعامل مثبت با فرق، ادیان، اقوام و نهله‌های فکری مختلف و احزاب و جناح‌های گوناگون تعریف می‌شود و نباید این موضوع تحت الشعاع این حوادث قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۸:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
دراویش نه داعش دراویش بگید رو شون زیاد می شه یک مشت داعشی
آخرین اخبار