تعطیلی یک خط لوله نفتی در لیبی و اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی درباره ذخایر نفتی باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال تعطیلی خط لوله «ال فیل» در لیبی و اظهارات عربستان سعودی درباره سطح ذخایر نفتی، بهای طلای سیاه روز جمعه به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 92 سنت افزایش (معادل 1.4 درصد)، به 67 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین سطح از 7 فوریه سال جاری میلادی محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 78 سنت افزایش، 63 دلار و 55 سنت در هر بشکه معامله شد. هر دو شاخص نفت دومین هفته پر سود خود را سپری کردند.

خط لوله «ال فیل» روزانه 70 هزار بشکه نفت تولید می کرد که به دنبال ناآرامی های اخیری که در کشور رخ داد همه کارکنان این خط لوله محل کار خود را تخلیه کردند.

کارشناسان بر این باورند که به دنبال اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی که گفته بود انتظار می رود ذخایر نفتی روند کاهشی را طی کنند، بهای طلای سیاه افزایش یافته است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند که روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را از سطح تولید خود بکاهند به این امید که سطح ذخایر نفتی کاهش یابد. این در حالی است که فعالیت های حفاری آمریکا همچون مانعی در میان راه اوپک قرار دارد. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز پیشتر اعلام کرد تعداد سکوهای حفاری آمریکا برای پنجمین هفته متوالی با افزایش همراه بود و به 799 سکو رسید.

این در حالی است که روز پنجشنبه، داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخایر نفتی آمریکا به صورت غیرقابل انتظاری با 1.6 میلیون بشکه کاهش در هفته گذشته همراه بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سطح صادرات نفتی آمریکا همزمان با افزایش سطح تولیدات این کشور با افزایش همراه بوده است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنجشنبه، صادرات نفت خام آمریکا هم اکنون به بالای 2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار