مدیر زندان مرکزی مشهد گفت: دوره آموزش خلاقیت و کارآفرینی با هدف ایجاد اعتماد بنفس در تصمیم گیری ایجاد شغل در زندانیان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزش خلاقیت و کارآفرینی و ایجاد شغل زندانیان در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مظفری مدیر زندان مرکزی مشهد گفت : دوره آموزشی خلاقیت و کارآفرینی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر مددجو در ۱۲ جلسه بمدت ۴۸ ساعت در زندان مشهد برگزار شد.

وی افزود: مطابق تصمیمات کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان برای آن دسته از مددجویانی که در دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای شرکت کرده اند و در کارگاه‌های حرفه آموزی و صنایع دستی زندان مشغول فعالیت هستند و یا مددجویانی که زمینه کار و اشتغال برای آنان میسر نشده و یا علاقه‌ای به نوع کارگاه‌های حرفه آموزی زندان ندارند، چندین دوره کلاس‌های آموزشی خلاقیت و کارآفرینی گذاشته شده است.

مظفری ادامه داد: با استفاده از اساتید دانشگاه، و مربیان اداره فنی و حرفه‌ای آموزش به شیوه علمی، مددجویان را تشویق به اندیشیدن در خصوص روش‌هایی که میتوان به سادگی با حداقل امکانات منجر به راه اندازی کارگاه کوچک خانگی و تولید شود را داشته باشند.

مدیر زندان مرکزی مشهد به نقل از یکی از مددجویان گفت : با توجه به موضوعات مطرح شده در کلاس، چطور میتوانم بعد از آزادی کسب درآمدی مشروع باتوجه به اینکه تمکن مالی و مکانی ندارم کارگاهی راه اندازی کنم که فکری به ذهنم خطور کرد که حتی از پشت بام منزلمان برای کشت گیاهان داروئی استفاده نمایم و از این بابت بسیار خوشحالم.

وی افزود: در پایان این دوره آموزشی مسابقه‌ای تحت عنوان "اموخته خود را ازاین آموزش بیان نمایید" برگزار شد که از میان دست نوشته‌های مددجویان به ۳ نفراز نفرات برتر اندرزگاه بانوان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام// ف. غ

 

 


حضور بیش از ۲۰۰ زندانی در دوره آموزش خلاقیت و کارآفرینی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.