مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: مقدمات ثبت روستای سمقاور کمیجان به عنوان روستای ملی صنایع دستی فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه با پیگیری‌های این اداره کل، اولین روستای استان مرکزی به عنوان روستای ملی صنایع دستی ثبت ملی می‌شودگفت: به همین منظور ۱۲ اسفند جلسه‌ای با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی کشور و نماینده مجلس برای ثبت این روستا برگزار می‌شود.

حسینی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی توانست با پیگیری‌های مستمر مقدمات ثبت روستای سمقاور شهرستان کمیجان به عنوان روستای ملی صنایع دستی را مهیا کرده تا جایگاه هنر‌های سنتی و صنایع دستی استان مرکزی در کشور و زیر ساخت‌ها برای بالابردن این جایگاه در جهان فراهم شود.

وی اضافه کرد: در روستای ۲ هزار و ۱۰۰ نفری سمقاور شهرستان کمیجان استان مرکزی ۸۰ کارگاه منبت کاری ۳۰۰ هنرمند شاغل در حال فعالیت هستند حدود و به زودی ۳۰۰ هنرمند دیگر به لیست این هنرمندان افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: ثبت ملی روستای سمقاور کمیجان می‌تواند رتبه استان مرکزی را در هنر‌های سنتی و صنایع دستی را به صورت قابل ملاحظه‌ای ارتقاء دهد و مبنایی برای ثبت جهانی این روستا در رشته منبت باشد.

انتهای پیام / ج


سمقاور کمیجان در فهرست روستا‌های ملی صنایع دستی ثبت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.