هزاران نفر از پناهندگان روهینگیا بعد از اسکان در نوار مرزی بین میانمار و بنگلادش به سمت اردوگاه‌های پناهندگی این کشور فرار می‌کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام رسمی بنگلادش اعلام کرد هزاران نفر از پناهندگان مسلمان روهینگیا بعد از گفت‌وگوی این کشور و میانمار بر سر اسکان آن‌ها در منطقه مرزی بین دو کشور، از این منطقه می‌گریزند.

آژانس پناهجویان سازمان ملل در مورد 5300 نفری که در این منطقه ساکن هستند ابراز نگرانی کرد.

اقبال احمد، یکی از مقامات مرزی ارشد بنگلادش روز سه شنبه گفت تقریبا نیمی از افرادی که در این منطقه مرزی حضور داشتند در طول یک هفته اخیر از این سرزمین گریخته و دوباره به اردوگاه پناهندگان در بنگلادش بازگشتند.

وی در مصاحبه با رویترز گفت: «آن‌ها این مکان را با وحشت ترک می‌‌کنند. اکنون حدود 2500 تا 3 هزار نفر در این منطقه ساکن هستند. ما با برخی از آن‌ها صحبت کرده و خواستار بازگشت پناهجویان به کمپ میانمار شدیم، اما آن‌ها گفتند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»

مقامات محلی هر دو کشور روز 20 فوریه در این مکان با یکدیگر ملاقات کردند.

دیل محمد، یکی از رهبران داخلی پناهجویانی که در منطقه مرزی زندگی می‌کنند، به رویترز گفت دیدار این رهبران سودبخش نبود و از آن زمان تاکنون صدها خانواده دوباره به بنگلادش بازگشتند.

وی با اشاره به اردوگاه‌های موقت میانمار که برای بازگرداندن مهاجران احتمالی تحت توافقنامه‌ای که میانمار در ماه نوامبر با بنگلادش برای بازگرداندن پناهندگان امضا کرد، درست شده است، می‌گوید: «ما دائما در ترس زندگی می‌کنیم و به آن کمپ‌ها نخواهیم رفت.»

اقبال در ادامه می‌گوید: «در آنجا هیچ تضمینی برای زندگی ما وجود ندارد. مانند تمام جوامع دیگر، ما به امنیت و حقوق اولیه از جمله حق شهروندی که به وسیله دولت میانمار تایید شده باشد نیاز داریم.»

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار