یک هواپیمای غول پیکر با ظاهری عجیب کار حمل موشک تا ورای جو زمین را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بزرگترین هواپیمای جهان با بال‌هایی به اندازه عرض یک زمین فوتبال برای پرتاب موشک به فضا و نیز حمل مسافران فضایی توریستی، مراحل نهایی تست و آمادگی قبل از شروع به پرواز را طی می‌کند.

این هواپیما به نام استراتولانچ (Stratolaunch)، از 2 هواپیمای مشابه که دارای یک بال مشترک و یک بال آزاد هستند تشکیل شده است و قابلیت خروج از جو کره زمین را دارا است.


این هواپیما دارای 6 موتور و پن‌های ۱۱۷ متر است و یکی از سنگین وزن‌ترین هواپیما‌های ساخته شده در سال‌های اخیر است.

پس از تکمیل آزمایش و ارزیابی هواپیما، قرار است از آن برای ارسال ماهواره، بارگیری بار‌های سنگین و جابه جایی آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان، سایر تجهیزات فضایی و حتی نقل و انتقال توریست‌های فضایی استفاده شود. محققان تخمین می‌زنند اولین پرواز این هواپیما درسال ۲۰۱۹ انجام شود.


این هواپیما که درواقع یک هواپیمای دوقلو است که از دو هواپیما در سمت چپ و راست با بال وسط مشترک تشکیل شده است، برای هدایت این هواپیما به یک خلبان، کمک خلبان و یک مهندس پرواز نیاز است که درهواپیمای سمت راست می‌نشینند و هواپیما را کنترل می‌کنند.

هواپیمای سمت چپ با وجود دارا بودن اتاقک خلبان و پنجره‌های آن دارای سیستم کنترل نیست و هدایت هواپیما تنها با استفاده از هواپیمای سمت راست انجام می‌شود.


در آخرین آزمایش انجام شده برروی این هواپیما مواردی، چون فرمان، ترمز، بررسی انواع سیستم‌ها و تله متری مورد بررسی قرار گرفته و هواپیما با سرعت ۲۵ مایل در ساعت، ۲۵ کیلومتر پرواز کرده است.


وزن هواپیما در حالت بدون حمل بار حدود ۵۰۰ هزار پوند است و می‌تواند تا وزن ۱.۳ میلیون پوند را حمل کند. با استفاده از این هواپیما، هزینه حمل و راه اندازی موشک‌های فضایی کاهش فراوانی پیدا می‌کند.

/////بزرگترین هواپیمای جهان در حال آماده سازی برای انتقال موشک به فضا + تصاویر//////تصاویری منحصربه فرد از بزرگترین هواپیمای جهان مخصوص انتقال موشک‌های فضایی//////////عظیم‌ترین هواپیمای دوقلوی جهان با موفقیت اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داد+ تصاویر
این هواپیما همچنین دارای 6 مخزن سوخت منحصر به فرد و از فناوری منحصربه فردی برای ساخت آن استفاده شده است.

پل آلن، سرمایه گذار اصلی ساخت این هواپیما اعلام کرده است، هدف او از ساخت این هواپیما با سایر سازنده‌های سفینه‌های فضایی پیشتاز مانند شرکت اسپیس ایکس، آمازون، ویرجین گالاکتیک و بوئینگ تفاوت دارد و او به دنبال ساخت وسیله‌ای برای کمک به اکتشاف‌های فضایی است و در کنار آن استفاده از هواپیما برای مقاصد گردشگری هم وجود دارد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

تصاویری منحصربه فرد از بزرگترین هواپیمای جهان مخصوص انتقال موشک‌های فضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار