معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به اهمیت سازمان های مردم نهاد در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانند بسیار کارآمد باشند و به زودی شبکه سازمان های مردم نهاد در حوزه فرهنگ و کتابخوانی در استان تشکیل خواهد شد.

سیدجواد حسینی افزود: باید افراد جامعه را ترغیب نماییم تا سمن هایی در عرصه رشد کتاب و کتابخوانی تشکیل دهند.

معاون استاندار با تاکید بر تکمیل طرح های نیمه تمام کتابخانه ای استان، افزود: فرمانداران به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نسبت به پیگیری و مساعدت برای تخصیص بودجه های قانونی و شهرداران نیز نسبت به تامین سهم قانونی کتابخانه ها از عوارض شهرداری اقدام کنند.

وی به تخصیص 40 درصدی بودجه نهاد کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: ضروری است تکمیل 33 طرح نیمه تمام این حوزه در اولویت قرار گیرد. تکمیل و تامین بودجه خرید خودرو برای 28 کتابخانه سیار استان به دلیل تقاضامحوری و نحوه کارکردشان در مسیر دسترسی بیشتر مخاطبان به کتاب، بسیار تاثیرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با وجود 33 طرح نیمه تمام کتابخانه ای در استان، همچنان 14 شهر خراسان رضوی از نبود کتابخانه عمومی رنج می برند.

حیسینی همچنین طرح عضویت 30 درصدی جمعیت دانش آموزان استان در کتابخانه های عمومی را تا پایان سال تحصیلی آینده قابل اجرا دانست و گفت: حضور مدیران کل در جلسات نهاد و دعوت از فرمانداران به همراه رئیس اداره ارشاد، شهردار، رئیس آموزش و پرورش شهرستانی در این جلسه می تواند در پیشبرد اهداف جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان موثر باشد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.