مدیر امور پژوهش مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور از هدف نهایی سامانه دادور که تبدیل شدن به پیشخوان مجوزدهی کشور است خبر داد.

راه اندازی سامانه دادور در استان خراسان رضوىبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی فیروزی مدیر امور پژوهش مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور در نشست و استقرار سامانه داد ور که در استانداری خراسان رضوى برگزار شد گفت: در ابتدای کار اقدام به راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مجوز کسب و کار شد و بیش از ٢ هزار مجوز از دستگاه‌ها اجرایی دریافت شد.

وی با اشاره به صدور بیش از ٤٤٠ مجوز کشورکه از سوی سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته است، گفت : در بررسی‌های انجام شده حدود هزار و ٦٠٠ مجوز از سوی ٤٦ دستگاه اجرایی صادر می‌شود و هشت هزار و ٩٠٠ سرویس و حالت ارتباطی برای این تعداد مجوز انجام می‌شود.

دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور افزود: ادامه وضعیت باعث سردرگمی و نارضایتی مردم می‌شود که در حال حاضر ٩٠ درصد استعلامات به صورت دستی از سوی مردم انجام میشود.

فیروزی گفت:: ٧٠ درصد استعلامات کشور از سوى ٥ دستگاه اجرایی است که از این مقدار ٢٧ درصد استعلامات کشور مربوط به قوه قضاییه، ١٨ درصد مربوط به نیروی انتظامی، ١١ درصد وزارت اقتصاد و دارایی، ٩ درصد وزارت کشور و ٥ درصد وزارت بهداشت و درمان است.

وی افزود: ٥٨ درصد استعلامات کشور مربوط به اتاق اصناف، ٧ درصد وزارت کار، ٦ درصد جهاد کشاورزی، ٤ درصد وزارت ارشاد و ٣ درصد توسط بانک مرکزی انجام می‌گیرد که ٧٨ درصد استعلامات کشور را دریافت می‌کنند که برای بهتر شدن فضای کسب و کار می‌توانیم ١٠ دستگاه را مورد استفاده قرار دهیم.

علی فیروزی در مورد هدف از راه اندازی سامانه دادور افزود: هدف نهایی سامانه دادور تبدیل شدن به پیشخوان مجوز دهی کشور است که به صورت یک شکل شکایات کشور را دریافت می‌کند و شکایت، نوع و مبدا پاسخگویی و رضایتمندی یا عدم رضایتمندی شاکی را مشخص می‌کند.

انتهای پیام//ا. آ.

 
 



معرفی سامانه دادور در استانداری خراسان رضوى

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.