یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های اشتغال خرد و خانگی برای افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد امام) ره)، بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید به بانک‌های استان پرداخت شده است.

اعطای تسهیلات به بیش از ۱۳ هزار طرح اشتغال خرد و خانگی در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار و ۱۳۰ طرح اشتغالزای خرد و خانگی در سطح استان از تسهیلات بانکی مصوب برخوردار شده اند.

علی رسولیان تصریح کرد: در مجموع حجم کل تسهیلات اعطایی به این حوزه یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال می‌باشد که به افراد معرفی شده به بانک از سوی معرفی کمیته امداد امام) ره)، بهزیستی استان و صندوق کارآفرینی امید؛ پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس تا کنون ۷۱۰ میلیاررد ریال تسهیلات به ۴ هزار و ۷۴۹ طرح اقتصادی معرفی شده از سوی صندوق کار آفرینی امید اعطا شده است که بخشی از طرح‌ها مربوط به اشتغال خرد و بخشی دیگر هم طرح‌های اقتصادی اشتغالزا هستند.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: در قالب طرح‌های اشتغال خرد و خانگی کمیته امداد هم ۸۵۰ میلیارد ریال در قالب بیش از ۵ هزار طرح جذب شده است.

رسولیان اظهار کرد: ۵۳۴ میلیارد ریال تسهیلات نیز تا کنون به طرح‌های اشتغالزای خرد بهزیستی خراسان رضوی اعطا شده است.

وی گفت: در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار استان هم تا کنون ۸۷ درصد از سهمیه تعیین شده که حدود ۵ هزار نفر می‌باشد، جذب شده است.

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است و سهمیه تعیین شده برای طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری استان در دو هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال و مهلت جذب آن مرداد ماه تعیین شده است که برای استان تلاش می‌کند در ۴ ماهه اول سال ۹۷ سهمیه تعیین شده را جذب کند.

رسولیان با بیان اینکه نگاه به طرح‌های دارای پشتیبان دارند و اشتغالزایی که از سوی دانش آموختگان ارائه می‌شود دارای اولویت است، تصریح کرد:ضمن آنکه بانک‌ها باید چارچوب‌های تضامین را به صورت کامل رعایت کرده و اطلاع رسانی‌های کاملی پیرامون این تسهیلات در سطح استان توسط مسئولان انجام شود.

انتهای پیام// ف. غ. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.