«رولاند کوبیا»، نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان با «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در ارگ رباست جمهوری این کشور دیدار کرد.

دیدار «اشرف غنی» و نماینده اتحادیه اروپا در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رولاند کوبیا»، نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان با «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در ارگ رباست جمهوری این کشور دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف روی مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، همکاری‌های منطقه ای و اصلاحات و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور افغانستاندر این دیدار گفت که مشارکت افغانستان و اتحادیۀ اروپا بر ارزش‌ها و منافع دو جانبه استوار می باشد. 

وی افزود که موقعیت افغانستان در بخش توسعه و همکاری‌های اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی منطقه نقش اساسی دارد و ما به شمول کشورهای همسایه و منطقه با جامعۀ جهانی خواهان مناسبات دوستانه و برپایۀ منافع دوجانبه هستیم.

در مقابل، نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا رولاند کوبیا،  همکاری‌های منطقه ای، توسعۀ اقتصادی، تطبیق پروژه‌های بزرگ، اصلاحات، توجه به‌حقوق زنان و دستاوردهای حکومت وحدت ملی در زمینه‌های مختلف را قابل ستایش دانست و افزود: اتحادیه اروپا به کمک و همکاری‌های خود با دولت و مردم افغانستان ادامه می دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار