مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: تا به امروز هزار و ۲۰۰ عنوان طرح در قالب‌های فراگیر، روستایی و مشاغل خانگی مورد بررسی و به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد  در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد گفت: در حوزه مشاغل روستایی، فراگیر و خانگی اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار استان یزد قرارگرفته است وخوشبختانه تا به امروز هزار و ۲۰۰ عنوان طرح در قالب‌های فراگیر، روستایی و مشاغل خانگی مورد بررسی و به تصویب رسیده است.

ریاحی با تأکید بر اینکه تاکنون اشتغال بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر تعهد شده است، گفت: باید توجه داشت که تا به امروز ۸۶ میلیارد تومان هم اعتبار مصوب پرداختی توسط بانک‌ها بوده است؛ لذا امید است تا پایان سال جاری بانک‌ها نسبت به پرداخت این تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند و همچنین از جوانان و فارغ‌التحصیلان انتظار می‌رود که از این ظرفیت استفاده کرده و در حوزه توسعه اشتغال در استان قدم‌های خوبی با نگاه کارآفرینی بردارند.

وی  توجه به طرح‌های روستایی و در واقع روستا تعاونی را از اولویت‌های اشتغال استان یزد برشمرد وخاطرنشان کرد: تعهد اشتغال استان یزد چیزی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ اشتغال بوده است که تاکنون در این راستا حدود ۱۴ هزار اشتغال، برنامه‌ریزی جهت اشتغال قطعی صورت گرفته است؛ لذا امیدواریم مابقی سهم باقی‌مانده نیز با تلاش دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال جاری تحقق یابد.

ریاحی گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های خاتم، بهاباد و ابرکوه دارای رسته‌های از پیش تعیین‌شده هستند و محدودیت‌هایی در این رسته‌ها در نظر گرفته‌شده است؛ لذا باید در این راستا مطالعه مجددی صورت گیرد و با برداشتن این محدودیت‌ها برای این شهرستان‌ها، اشتغال به‌درستی و متناسب با نیاز این شهرستان‌ها تعریف شود.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه بر اساس اطلاعات مرکز آمار استان یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور بعد از استان‌های تهران و البرز است، تصریح کرد: خالص مهاجرت در استان یزد ۳۸ هزار و ۷۸۴ نفر است که ۲۳ هزار و ۴۷۶ نفر از استان یزد خارج‌شده‌اند و در مقابل ۶۲ هزار و ۲۶۰ نفر به استان یزد وارد شده‌اند.

 در این کارگروه در خصوص طرح‌های روستایی و اشتغال فراگیر همچنین در حوزه مشاغل خانگی مصوباتی صورت گرفت؛ چنانچه طرح‌های به تصویب رسیده در حوزه روستایی ۵۲ طرح با اشتغال ۲۱۵ نفر بااعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

 در حوزه اشتغال فراگیر نیز۲۴ طرح با اشتغال ۲۴۰ نفر و با اعتباری بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت؛ لذا در این کارگروه جمعاً ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسید.

انتهای پیام/ غ

تخصیص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل روستایی، فراگیر و خانگی 

 

 

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار