شهردار تهران گفت: از کاسبا‌نی که به دلیل دیده شدن ویترین مغازه هایشان درختان را قطع کرده‌ بودند شکایت کردیم.

پیاده راه‌سازی خیابان ولی‌عصر به ریشه درخت‌های چنار آسیب‌ زده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در مراسم روز درخت‌کاری که صبح امروز در تالار انتظار میدان ولیعصر برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز در گذشت حضرت ام‌البنین (س)گفت: پوشش گیاهی تهران یکی از مواهب الهی بوده که در ساخت شخصیت تهران موثر بوده است.

 شهردار با تاکید بر اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 18 هزار اصله درخت چنار در این خیابان بود، اظهار کرد: امروز 16هزار چنار در سراسر این خیابان وجود دارد که در سالهای اخیر با برخی ندانم کاری‌ها بخشی از این درختان دچار آسیب شده‌اند.

 وی تصریح کرد: پیاده‌ راه سازی در خیابان ولیعصر همچنین ریختن فاضلاب در آن و سیمان کاری جوی‌های خیابان ولیعصر به ریشه درختان آسیب زده است.

 شهردار تهران با بیان اینکه در اسفند ماه امسال 750 درخت که بین 10 تا 15 سال دارند در خیابان ولیعصر جایگزین چنار‌های آفت زده می‌شوند، اظهار کرد: تلاش شهرداری به تنهایی کافی نیست و همه مردم باید کمک کنند.

برکناری مسئول منطقه به دلیل بی توجهی به قطع درختان خیابان ولیعصر

 نجفی با اشاره به قطع درختان توسط برخی از کسبه خیابان ولیعصر به خاطر دیده شدن ویترین مغازه‌هایشان اظهار کرد: کاسبا‌نی که به این منظور درختان را قطع کرده‌ بودند از آنها شکایت شده و جریمه شدند و ما برای اینکه جدیت خود را نشان دهیم مسئول منطقه را  هم بر کنار کردیم.

وی عزم شهرداری تهران در حفاظت و توسعه پوشش گیاهی و فضای سبز شهر را جدی دانست و بیان کرد: در کنار ما و مردم قوای سه گاه هم مسئول هستند و در این میان به خصوص از دستگاه قضایی تقاضا داریم درباره پرونده هایی که از طرف شهرداری پیرامون فضای سبز ارجاع می شود، با سرعت و قاطعیت بیشتری اقدام کنند.

 شهردار تهران با بیان اینکه در فرهنگ ما درخت سمبل زیبایی است، اظهار کرد: ما در انتظار نوروز هستیم و امیدواریم که از این سمبل به نحو احسنت استفاده شود.

 انتهای پیام/

صحبت های شهردار تهران در مراسم روز درختکاری مورخ 11 اسفندماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا مسئولینی که با بی دقتی این صدمات رو به درختا زدن مجازات نمیکنین
آخرین اخبار