شهردار تهران با بیان اینکه سبزه یک بخشی از سنت ایرانی است گفت: نظر من این است که در کنار سبزه، نهال هم بکارند و جایگزین نشود، چرا که سبزه با هزینه خیلی کم داخل خانه را با طراوت می‌کند.

مخالفت شهردار تهران‌ با کمپین‌ نهال به جای سبزه‌/پیش بینی فضایی در پارک ها برای کاشت درخت از سوی مردممحمدعلی نجفی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به تشکیل کمپینی‌ در فضای مجازی در خصوص کاشت نهال به جای سبزه نوروز گفت: نظر من این است که در کنار سبزه نهال هم بکارند زیرا سبزه یک بخشی از سنت ایرانی است و با یک هزینه خیلی کم داخل خانه را با طراوت می‌کند.

 شهردار تهران با بیان اینکه پیشنهاد من این است که این کمپین به نهال در کنار سبزه تغییر نام دهد، اظهار کرد: با این اوصاف هر کس در منزل خود سبزه‌ای را برای عید نوروز سبز می‌کند و انشاالله‌ اگر کسی خانه‌اش حیاط داشت نهال را در درون حیاط خواهد کاشت و کسانی هم که حیاط ندارند می‌توانند این نهال را در پارک بکارند.

پیش بینی فضایی در پارک ها برای کاشت درخت از سوی مردم

 وی تصریح کرد: شهرداری تهران سعی می‌کند تا آن زمان، فضایی را در پارک‌های شهر مهیا‌ کند تا مردمی که می‌خواهند درخت بکارند به آن مکان مراجعه و درخت بکارند.

 نجفی با بیان اینکه هنوز در این خصوص برنامه‌ریزی کامل نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در پارک‌ها، پیاده‌روها و  منازلی که دارای حیاط‌ هستند می‌توان این کار را انجام داد و من فکر می‌کنم این کمپین‌ می‌تواند شهر تهران را از نظر پوشش فضای سبز و کاهش آلودگی کمک کند و سپس به نمونه‌ای برای همه شهرهای دنیا تبدیل شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خوبه که جفتش در کنار هم باشه
آخرین اخبار