امام جمعه تبریز: وتوی قطعنامه ضد ایرانی با تدابیر رهبر انقلاب

امام جمعه تبریز گفت: وتوی قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت تاثیر تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه تبریز: وتوی قطعنامه ضد ایرانی با تدابیر رهبر انقلاببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود: شکست آمریکا و متحدانش در شورای امنیت در صدور قطعنامه ضد ایرانی و وتوی آن توسط روسیه پیروزی بزرگی برای ملت ایران است.
وی با استناد به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که در سیاست خارجی باید نگاه مسئولان دیپلماسی کشورمان به شرق باشد خاطرنشان کرد: وتو قطعنامه پیشنهادی آمریکا و انگلیس علیه ایران و حمایت روسیه از جمهوری اسلامی نمونه‌ای از تدبیر رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی است.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت:حذف دلار از مراودات اقتصادی ایران با کشور‌های دیگر اقدام مثبتی برای شکستن حلقه تحریم‌هاست که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: آمریکا می‌تواند هر فرد یا موسسه ایرانی را که براساس دلار معاملاتی داشته باشد تحریم کند، ولی حذف دلار باعث می‌شود آمریکا در اجرای طرح شیطنت آمیز خود ناکام شود.
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شکست‌های اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بسیاری از کشور‌های دنیا سازمان ملل را سازمان بی‌خاصیت و ابزاری منفعل در دست آمریکا و متحدانشان می‌دانند و این موضوع در سایه اقتدار سیاسی ایران حاصل شده است.
وی افزود: بیش از چهار سال است عربستان، آمریکا و صهیونیست‌ها ملت مظلوم یمن را تحت شدیدترین حملات زمینی، هوایی و تحریم‌ها قرار داده‌اند، ولی در مقابل سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران را به جرم حمایت معنوی از مردم یمن مورد بازخواست قرار می‌دهد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به همچنین فرارسیدن روز درختکاری و منابع طبیعی گفت:درخت از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند متعال است و نقش حیاتی در زندگی انسان دارد و در اسلام نیز توجه ویژه به درختکاری شده است.
امام جمعه تبریز گفت:درخت شاخص خرمی و مظهر زندگی است که نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.
وی در ادامه خطبه‌ها بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب در خانه تکانی‌ها تاکید کرد و افزود: لازم است با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های متوالی در مصرف آب صرفه جویی شود.
نماینده، ولی فقیه در استان، سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: مادران شهدا اسطوره‌های دلاوری، شجاعت و صبر هستند، از این رو باید به دیدن آن‌ها رفت و دستشان را بوسید.

انتهای پیام/ا

ضرورت حذف دلار از مراودات اقتصادی ایران برای شکست تحریم ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.