شریعتی نیاسر گفت: امروزه باید شیوه آموزشی در دانشگاه از پنجاه سال گذشته متحول شود و به صورت امروزی اجرایی شود.

امروز باید شیوه آموزشی در دانشگاه از پنجاه سال گذشته متحول شودمجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به لحاظ بحث های محوری آموزش عالی آنچه که در دستور کار قرار دارد، ارتقاء کیفی آموزش عالی است؛ به قدر کافی در دهه های گذشته به بحث کمیت ورود پیدا کرده ایم و ما باید گام هایی جهت افزایش کیفیت آموزش عالی در کشور برداریم.

وی ادامه داد: برای ارتقاء کیفی یکی از پارامترهایی که نقش اساسی دارد مهارت افزایی است، بر همین اساس برنامه هایی در دست اقدام است که راهکارهایی پیدا کنیم تا سطح توانمندی، شایستگی و مهارتی دانش آموختگان را در دانشگاه افزایش دهیم  و بر همین اساس  باید دانش آموختگان از مهارت بیشتری برخوردار شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: امروزه باید شیوه آموزشی در دانشگاه از پنجاه سال گذشته متحول شود و به صورت امروزی اجرایی شود.

ماموریت دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش، مجازی است

شریعتی نیاسر عنوان کرد: ماموریت دانشگاه پیام نور در حوزه آموزش، مجازی است و حتما این دانشگاه می تواند در همه مقاطع ورود پیدا کند؛ البته در مقاطعی که ورود پیدا می کند باید متناسب با نیازها و زیرساخت هایی باشد که برای آن متصور است.

وی افزود: امروزه اصل اقدامات دانشگاه ها  ماموریت گرایی  است؛ به طوری که  اگر دانشگاهی ماموریت مشخصی دارد باید با محوریت ماموریتی که برای آن مشخص شده فعالیت  و حرکت کند، اگر غیر از این باشد نمی تواند پیشرفت کند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: امروز دانشگاه پیام نور همانند دانشگاه های دیگر یک ماموریت محوری دارد که باید در این زمینه حرکت کند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: دانشگاه پیام نور می تواند در تمام دوره ها  طبق اساسنامه ای که برای آن تعریف شده است ورود کند، امروزه دانشگاه ها می توانند نیاز بازار را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: امروزه با توجه به رشد رشته ها و مقاطعی که اشباع شده اند برای هریک از زیرنظام ها اول  باید کنترل شوند و نکته دوم اینکه زیرساخت های لازم را باید در راستای ماموریت دانشگاه فراهم کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه پیام نور ماموریتی غیر حضوری دارد، به طور طبیعی انتظار می رود که زیرساخت های لازم را برای آموزش غیرحضوری داشته و فراهم کند.

انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار