رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گیلانغرب گفت:امسال هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی با مردم برای مردم نامگذاری شده که بر نقش اقشار مختلف مردم در حفاظت ، حمایت و احیاء منابع طبیعی تاکید دارد.

ولی پور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛    گفت: امسال در طول هفته منابع طبیعی بالغ بر 3000 اصله نهال شامل گونه های کاج، سرو ، اکالیپتوس، بنه و توت در سطح شهرستان توزیع و غرس می گردد.


در اولین روز هفته منابع طبیعی مصادف با 15 اسفند و روز ملی درختکاری، با حضور مسئولین در انتهای جاده سلامت مراسم غرس نهال برگزار می شودو در طی هفته ، با حضور اقشار مختلف مردم و اعضای سازمان های مردم نهاد در مکان های مختلف از جمله مسیر جاده میاندار، یادمان شهدای مطلع الفجر و محوطه دانشگاه آزاد واحد گیلانغرب مراسم غرس نهال برگزار می شود.

علاوه بر آن در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان ، ضمن برگزاری مراسمی در یکی از مدارس سطح شهرستان، به دانش آموزان کارت همیار طبیعت تحویل میگردد و از دانش آموزان برتر مسابقه نقاشی و انشاء با موضوع منابع طبیعی تقدیر به عمل می آید.


امسال در راستای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی بر اساس تفاهم نامه منعقده با اداره آموزش و پرورش در سطح مدارس ابتدایی شهرستان و بخش گواور 2500 کارت همیار طبیعت دانش آموزی صادر گردیده است.

همین طور ضمن تحویل بذر اکالیپتوس در سطح شهرستان گیلانغرب و بذر بلوط در سطح بخش گواور به دانش آموزان ، نحوه کاشت بذر به آنها آموزش داده شده است که قرار است نهالهای تولید شده به دست دانش آموزان کاشت شود.

انتهای پیام/ز

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.