رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی شرط خود را برای گفتگو میان این کشور با مقامات کره شمالی عنوان کرد.

شرط ترامپ برای مذاکره با کیم جونگ اونبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهارات طنزآلودش در ضیافت شامی با خبرنگاران در شنبه شب اعلام کرد این کشور با کره شمالی مذاکره خواهد کرد اما پیونگ یانگ باید ابتدا خلع سلاح هسته‌ای شود.

او در ضیافت شام سالانه «گریدآیرن کلاب» گفت: اکنون ما در حال گفتگو هستیم و آنها چند روز پیش درخواست گفتگو را مطرح کردند. آنها برای گفتگو ابراز تمایل کردند و من هم می‌گویم ما هم آماده گفتگو هستیم اما همه اینها منوط به غیر‌هسته‌ای شدن کره شمالی است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما در آینده دیدار خواهیم داشت و خواهیم دید که آیا اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد یا خیر.

رویترز نوشت مشخص نیست که آیا صحبت‌های ترامپ در این باره به شوخی بیان شد یا برگزاری گفتگوها میان واشنگتن و پیونگ یانگ قریب‌الوقوع است.

ترامپ با اشاره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت: من مذاکرات مستقیم با کیم جونگ اون را بعید ندانستم و نمی‌دانم.

اظهارات ترامپ در حالی صورت گرفت که  دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد یک هئیت بلندپایه از مقامات کره جنوبی روز دوشنبه به منظور گفتگو درباره بهبود روابط دو جانبه در شبه جزیره کره و امکان برگزاری گفتگو میان پیونگ یانگ و واشنگتن به این کشور سفر خواهد کرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در پایان سخنرانی نیم ساعته وی در اولین ضیافت شام وی با خبرنگاران بیان شد.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که فرستادگان ویژه کره جنوبی بعد از سفر دو روزه به کره شمالی، به آمریکا سفر خواهند کرد تا مقامات واشنگتن را در جریان مذاکرات با مقامات پیونگ یانگ قرار دهند.

مقامات آمریکایی در ماه فوریه اعلام کردند ماه گذشته قرار بود مایک پنس، معاون ترامپ در حاشیه بازیهای المپیک زمستانی در کره جنوبی با مقامات کره شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون دیدار کند؛ اما این دیدار در آخرین لحظات از سوی مقامات کره شمالی لغو شد.

نشانه‌های بهبود روابط میان دو کره گمانه‌زنی‌ها را درباره احتمال برگزاری گفتگوی مستقیم میان واشنگتن و پیونگ یانگ، پس از ماه‌ها تنش و ترس از وقوع جنگ میان دو طرف، افزایش داده است.

انتهای پیام/

شرط ترامپ برای مذاکره آمریکا با کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار