استاندار سابق سمنان گفت: تدوین دقیق و اجرای درست طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان می‌تواند خدمت بزرگی به کشور باشد.

محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، اظهار کرد: براساس آموزه‌های دینی اسلام و با استناد به آیات قرآن کریم حکومت دینی باید بر پایه عدالت شکل بگیرد؛ اگر حکومتی ادعای اسلامیت کرد و در آن عدالت وجود نداشت، ادعا خالی از واقعیت است.

وی ادامه داد: تاکنون بارها و بارها نمایندگان مجلس با طرح‌های خود درصدد شفاف کردن دارایی مسئولان برآمده‌اند اما هیچکدام به نتیجه نرسیده است.

استاندار سابق سمنان گفت: اگر مجلس تصمیم دارد برای آخرین بار اقدامی شایسته و مفید انجام دهد ابتدا باید طرحی را تنظیم کند که جامع و مانع باشد، جامع یعنی همه اهداف مقدسی که نمایندگان دنبال آن هستند و مانع یعنی همه اتفاقاتی که برای طرح‌های گذشته افتاده است، تکرار نشود.

خباز اضافه کرد: اگر نمایندگان می‌خواهند این طرح جنبه سیاسی نداشته باشد، باید در مرحله اول آن را کاملا کارشناسی‌ کنند و قبل از آمدن طرح به صحن مجلس، در کمیسیون‌ها و جلساتی غیر علنی گفت‌وگوهایی شفاف انجام دهند تا موانعی که موجب به نتیجه نرسیدن طرح‌های قبلی شده است، برطرف شوند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه تدوین دقیق و اجرای درست این طرح می‌تواند خدمت بزرگی به کشور باشد، یادآور شد: اگر این طرح هم به سرنوشت طرح‌های دیگر مبتلا شود، نه تنها سودی برای کشور نخواهد نداشت بلکه بی اعتمادی میان مردم و وکلای خودشان به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: صحبتهای نمایندگان موافق و مخالف طرح در صحن مجلس گفته می‌شود  و موافقان برای اینکه نتیجه بگیرند از همه ابزارهای سخنی استفاده می‌کنند تا بگویند حرفمان حق است و مخالفان هم برای اینکه طرح رای نیاورد از همه ابزارها استفاده می کنند تا اجازه ندهند طرح رای بیاورد و چون این مذاکرات از سوی مردم استماع می‌شود، بی اعتمادی به وجود می‌آورد.

خباز با تاکید بر ضرورت تدوین طرحی کارشناسی، دقیق، علمی و جامع و مانع، تصریح کرد: به نظرم دادن این طرح کار آسانی نیست؛ باید نمایندگان رایزنی‌های خود را انجام دهند، نظرات موافق و مخالف را بگیرند، مخالفان را به حداقل برسانند، پاسخ سوالات مخالفان را بدهند و  با دستگاه‌های دیگر هماهنگی کنند تا عزمی ملی پشت آن باشد و این طرح باید شامل همه اعم از نمایندگان، سایر مقامات کشوری و لشکری هم بشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
باید حسابهای بانکی و مالی تمامی مسوولین خویشاوندان دوستان آشنایان همکاران از گذشته ودر آینده مورد بررسی قرار گیرد
-
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام جلوی فساد را بگیرید
آخرین اخبار