ورود سالانه 300 پرونده به مجموعه قضایی استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از ورود سالانه 300 پرونده به مجموعه قضایی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اردبیل اظهار کرد: وجه اشتراک علما و روحانیون با معلمان و فرهنگیان در آشنا کردن مردم با آموزه‌های دینی و اعتقادی است که هر دو قشر در انجام این ماموریت تلاشی جدی و فراگیر دارند.

وی ضرورت توجه به اصول فرهنگی و اعتقادی را با تکیه بر آموزه‌های دینی به عنوان تاثیرگذارترین عنصر در تربیت و تعالی دانش‌آموزان و نسل آینده یادآور شد و گفت: اصلا شایسته جامعه اسلامی ما نیست که سالانه 300 پرونده به مجموعه قضائی استان وارد شود و یا روزانه 12 هزار نفر به این مجموعه تردد داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ورود دستگاه قضا و وزارت کشور در شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک کار اورژانسی است در حالی که ما کار ریشه‌ای را از نهاد آموزش و پرورش، خانواده و دانشگاه‌ها انتظار داریم.

حجت الاسلام قاصدی با بیان اینکه هم جامعه روحانیت و هم فرهنگیان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کاهش دغدغه‌ها در این زمینه مسئولیتی خطیر و حساس دارند، خاطرنشان کرد: ما باید با اقدام به موقع و پیشگیرانه سعی کنیم تا جلوی آسیب‌هایی که منجر به ناهنجاری و مشکلات اجتماعی می‌شود به نوعی بگیریم.

وی بیان کرد: ما عمدتا در جامعه با مشکل فرهنگی و شناختی روبرو هستیم و باید در امر تعلیم و تربیت به گونه‌ای عمل کنیم تا شایسته‌ترین افراد برای مناصب حساس در این زمینه تربیت و تعالی پیدا کنند چرا که همه مدیران و مسئولان ما دست پرورده معلمان و نظام تعلیم و تربیت هستند و اگر ضعفی در این زیرساخت‌ها وجود دارد باید واقع‌بینانه برطرف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: ما اگر امروز با سرقت، اعتیاد، شرب خمر و سایر بزه‌های اجتماعی روبرو هستیم دلیل عمده شکل‌گیری آن مشکلات فرهنگی و غفلت‌ از مسایل اجتماعی است که هم نظام آموزشی و هم نظام خانواده ما در اصول تربیت باید دقت کنند تا با کمترین دغدغه و نگرانی بیشترین کارآمدی را در این حوزه شاهد باشیم.

حجت الاسلام قاصدی ادامه داد: با کمال تاسف شاهد آن هستیم که امروز در جامعه پایمال شدن حق و حقوق و ضایع کردن توان مالی دیگران نوعی زیرکی و هنرمندی تلقی می‌شود در حالی که باید منشا حلال و حرام برای نسل امروز و آینده ما به خوبی تبیین شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ورود دستگاه قضا و وزارت کشور در شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یک کار اورژانسی است در حالی که ما کار ریشه‌ای را از نهاد آموزش و پرورش، خانواده و دانشگاه‌ها انتظار داریم.

وی بیان کرد: متاسفانه بیشترین بزه‌ها در حوزه اعتیاد، سرقت، شرب خمر و ... مربوط به قشر جوان است و ما باید منشا این انحراف را در جامعه و هدایت نوجوانان و جوانان شناسایی کنیم تا با یک حرکت انقلابی در حوزه فرهنگی و تربیتی بتوانیم کاهش آسیب‌های اجتماعی را به شکل ریشه‌ای شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید شکل اورژانسی داشته باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.