دبیر ستاد اسکان نوروزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از آمادگی یک هزار و 120 مدرسه برای اسکان مهمانان نوروزی خبر داد.

عباس نعمت‌زاده، دبیر ستاد اسکان نوروزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز و آمادگی آموزش و پرورش استان برای اسکان مسافران بیان داشت: یک هزار و 120 مدرسه با ظرفیت 11 هزار کلاس به منظور اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تشکیل یک ستاد ناظر و 40 ستاد و پایگاه نوروزی در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اذعان کرد: تاکنون 36 جلسه توجیهی با 3 هزار نیروی ستادی، اجرایی و خدماتی در این ایام برگزار شده است.

نعمت‌زاده با اشاره به هماهنگی‌های لازم با استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، سپاه، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها اظهار داشت: نظارت بر فرآیند اسکان و نحوه خدمت‌رسانی توسط تیم‌های ارزیابی انجام می شود.

دبیر ستاد اسکان نوروزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سامانه رزرواسیون برای فرهنگیان تا 23 اسفندماه فعال است افزود: همکاران فرهنگی می‌توانند از سراسر کشور محل اسکان خود را رزرو نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر سال 50 درصد اولویت ظرفیت مدارس برای فرهنگیان است گفت: بخشی از ظرفیت این مدارس در این سامانه قرار داده شده است، اما تاکنون تمام مراجعان، اسکان داده شده‌اند، علاوه بر اینکه کاروان‌های راهیان نور با هماهنگی پذیرش خواهند شد.

عباس نعمت‌زاده اذعان داشت: نزدیک به 16 مرکز رفاهی و 9 مرکز درمانی فرهنگیان نیز در سراسر استان به صورت شبانه‌روزی در این ایام خدمات ارائه می دهند و حدود 35 هزار بروشور نیز برای توزیع بین مسافران پیش‌‌بینی شده است.

وی بیان کرد: هماهنگ شده است که پیک موتوری در ساعت ‌های پیک کاری، مسافران را به صورت گروهی از محل ستاد تا محل اسکان راهنمایی کند، ضمن اینکه آدرس ستاد‌ها در تمام ورودی ‌های شهرستان ‌ها و میادین پرتردد نصب خواهد شد و با هماهنگی سازمان دانش‌آموزی، در ورودی شهرها کیوسک راهنمایی شبانه‌روزی نیز مستقر می شود.

نعمت زاده در ادامه اذعان داشت: تلاش داریم پیامک خوش ‌آمد و آدرس محل اسکان برای کلیه مسافران ارسال شود، همچنین نرم‌افزاری نیز برای گوشی ‌های همراه تهیه شده که مسافران با استفاده از آن می‌توانند تا محل ستادها راهنمایی و از برنامه‌ها مطلع شوند.

وی افزود: پایگاه‌ ها از شب همان روزی که مدارس تعطیل می شوند، فعالیت خود را آغاز کرده و تا 13 فروردین به مسافران نوروزی ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/گ

آمادگی مدارس خوزستان برای اسکان مهمانان نوروزی

برچسب ها: نوروز ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.