سخنگوی وزارت خارجه گفت: انگلیس، ریاض را به توقف جنگ در یمن تحت فشار قرار دهد و منافع زودگذر اقتصادی را با امنیت جهانی معامله نکند.

انگلیس منافع اقتصادی زوگذر را با صلح و امنیت جهانی معامله نکندبه گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات و موضع‌گیری‌های ضدایرانی مقامات انگلیسی و سعودی در سفر محمد بن سلمان به لندن، ضمن محکوم کردن چنین همنوایی‌های غیرمسئولانه اظهار کرد: طنز جالبی است که مقامات انگلیسی در دیدار با مقامات کشوری مانند عربستان سعودی که متجاوز به یمن و عامل بروز فاجعه انسانی و جنایت جنگی در این کشور است و سال‌هاست اصلی‌ترین منبع، مروج و حامی افراط گرایی، تروریسم و جنگ افروزی در خاورمیانه و جهان محسوب می شود، اقدام به بیان چنین مواضع و اظهاراتی علیه ایران می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی انگلستان و برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا از عربستان سعودی تهدیدی علیه امنیت، صلح و ثبات کل منطقه است. اینگونه همنوایی‌های انگلستان با ریاض، مسئولیت این کشور را در شکل گیری، تشدید و تداوم بحران‌های منطقه غرب آسیا سنگین‌تر و رسیدن به صلح و همکاری بین کشورهای منطقه را دشوار، طولانی و پرهزینه‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: انتظار از تمام کشورهای جهان و از جمله انگلستان و به صورت کلی از جامعه بین‌المللی این است که در اقدامی مسئولانه ریاض را برای توقف جنگ و خونریزی در یمن و صدور اندیشه‌های افراطی و تروریستی تحت فشار و بازخواست قرار دهند و منافع زودگذر اقتصادی‌شان را با صلح و امنیت بین‌المللی معامله نکنند.

گفتنی است؛ «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلستان روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «عادل الجبیر»، همتای عربستانی‌اش ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و گفت: «ایران نقش خطرناک و مخربی در یمن بازی کرده و منطقه را بی‌ثبات می‌کند.»

«جانسون» همچنین ادعا کرد هدف عربستان سعودی از تشکیل ائتلاف برای حمله به یمن، حمایت از «دولت قانونی» این کشور بوده است.

وی گفت: «حکومت عربستان، ائتلافی را برای حمایت از دولت قانونی در یمن تشکیل داده است.»

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر انگلیس وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
انشالله نابودی دولت مردان امریکا و انگلیس واسرائیل ووالسعود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
انگلیس جنایتکاره
آخرین اخبار