توبیت آستان قدس رضوی گفت:آستان قدس رضوی نه‌ تنها رقیب بخش خصوصی و تولید کشور نیست بلکه حامی آن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در برنامه «نگاه یک» در تشریح عملکرد دو ساله آستان قدس رضوی افزود: سال گذشته تمام مجامع شرکت‌های آستان قدس رضوی برگزار و تمام آن‌ها حسابرسی شدند که بر اساس آن مشخص شد اکثر شرکت‌های آستان قدس رضوی زیان‌ده هستند و آستان قدس رضوی تنها ۵ یا ۶ شرکت سود ده داشت.

وی گفت: طی دو سال گذشته با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، تلاش ما ساماندهی اقتصادی شرکت‌ها با تأکید بر عدم تعطیلی آن‌ها و عدم ایجاد مشکلات کارگری بود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:به لطف خداوندمتعال و عنایت حضرت رضا (ع) در این دوسال حتی یک شرکت تعطیل یا گرفتار بحران کارگری نشد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: تا پایان امسال میزان صادرت شرکت‌ها آستان قدس رضوی به کشور‌های همسایه ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: شرکت‌هایی که موقوفه باشند امکان واگذاری ندارند، اما برخی شرکت‌ها که بر اساس شرعی امکان واگذاری داشته باشند پیش از عرضه سهام در بورس باید به سود دهی رسیده باشند.

 

اقتصاد آستان قدس رضوی در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم است


تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی به هرقیمتی در پی کسب منفعت و سود اقتصادی نیست، اقتصاد این آستان باید در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: ساماندهی اقتصادی آستان قدس رضوی در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم است، بر این اساس از پروژه‌های مشهد مال و جهان مال خارج و عواید آن در جهت مشارکت در ساخت آزادراه مشهد- چناران صرف شده، در حوزه دارویی نیز به عرصه تولید دارو‌های با قیمت پایین برای بیماری‌های خاص وارد شدیم.


وی گفت: آستان قدس رضوی به دنبال کسب درآمد به هرقیمتی نیست، هزینه‌های اجتماعی برای ما مطرح است؛ امروز نیاز مردم مشهد فروشگاه و پاساژ است یا افزایش تعداد تخت‎های بیمارستانی؟

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی بنا دارد ۸ درمانگاه در مشهد برای ارائه خدمات درمانی به زائران و مجاوران احداث کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی در پروژه جاده چناران- مشهد سرمایه گذاری کرده و اگرچه نسبت به پروژه‌های واحد‌های تجاری سود اقتصادی کمتری را می‌برد، اما اقدامی در جهت آسایش و امنیت جانی زائران انجام داده است.

وی گفت: تلاش داریم بانکی قرض الحسنه را بدون بهره و بدون نگاه به کار تجاری راه اندازی کنیم تا منافع آن در نهایت به مردم و کشور برسد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در تمام استان‌های کشور شورایی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و دبیری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آن استان تشکیل شده است.

 

در حال حاضر دوسال است که آستان قدس رضوی مالیات پرداخت می کند


حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی با بیان اینکه در گذشته آستان قدس رضوی تنها حسابرسی داخلی داشت گفت: الان ما علاوه بر حسابرسی داخلی، حسابرسی خارج از آستان قدس را نیز در آن فعال کرده‌ایم، از مؤسسه حسابرسی مفید راهبر که بررسی تمام دستگاه‌ها و مؤسسات تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری را برعهده دارد، درخواست شده که از آستان قدس رضوی نیز حسابرسی داشته باشند.

وی افزود: تا ۲ سال پیش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) آستان قدس مالیاتی پرداخت نمی‌کرد، اما بنا به نامه‌ای که به مقام معظم رهبری ارسال شد و بر اساس امر مبارک معظم له امروز آستان قدس رضوی مالیات بر ارزش افزوده، مالیات‌های تکلیفی و مالیات‌های جمعی-خرجی را با محاسبه وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی چندین برابر مالیاتی که باید به دولت پرداخت کند، صرف مواردی از جمله امداد رسانی به مستضعفان، مدرسه سازی، خدمت رسانی در حوزه درمان، آموزش و ... می‌کند که قانوناً از وظایف دولت است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته بالاترین میزان بازرسی و حسابرسی درون و بیرون سازمانی از آستان قدس رضوی انجام شده است، این حسابرسی‌ها را مفید می‌دانیم چرا که سلامت و شفافیت کار را تضمین می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تمام عملکرد اقتصادی آستان قدس در سال ۹۵ مورد بررسی دقیق قرار گرفته؛ درآمد تمام موقوفات و محل صرف درآمد آن‌ها دقیق بررسی و تعیین شده و قابل عرضه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: طی ۲ سال اخیر تهمت‌های ناروا و ناحق بسیاری به آستان قدس رضوی زده شد، برخی آقایان تا ۱۱ اتهام ناروا و بی‌اساس زده‌اند که یکی از آن موارد موضوع مالیات است.
 


استقرا قرارگاه امام رضایی ها در همان لحظات اول زلزله کرمانشاه


وی گفت: قرارگاه امام رضایی‌ها از اولین لحظات زلزله در کرمانشاه مستقر شد و به خدمت رسانی به مردم آسیب دیده پرداخت.
 
تولیت آستان قدس رضوی افزود : این قرارگاه هم اکنون هم در این مناطق حضور دارند و به خدمت رسانی به مناطق زلزله زده مشغول هستند .
 
حجت الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد : همچنین در حوزه‌های مختلف، مانند ریزگرد‌های خوزستان، بنیاد کرامت رضوی فعال است.

وی گفت: بنیاد کرامت رضوی برای اقدامات سریع آستان قدس رضوی درجهت امداد رسانی به مناطق نیازمند کمک است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در حوزه ساخت مسکن سال گذشته ۴۰ واحد مسکونی تحویل خانواده مدافعان حرم شد و همچنین ساخت مجموعه ۶۰۰ واحدی مسکن جوانان برای جوانان نیازمند و مجموعه ۱۲۰ واحدی مسکن جوانان در بیرجند را آغاز کردیم و دیگر استان‌های کشور هم به دنبال این موضوع هستیم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: باورمان این است به نام حضرت رضا (ع) می‌توان با مشارکت مردم گام‌های بزرگی برداشت.
 

می‌توان مشهد را به مرجعیت علمی تبدیل کرد


وی افزود: دانشگاه امام رضا (ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، مراکز علمی این آستان مقدس هستند که با برنامه ریزی دقیق می‌توان مشهد مقدس به مرجعیت علمی تبدیل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از تمام نخبگان و کارشناسان برای ارائه پیشنهادات و نظرات خود در رابطه با آستان قدس رضوی دعوت کرده‌ایم و بنا داریم تمامی اقدامات را به صورت کارشناسی شده و علمی در بارگاه مطهر رضوی پیش ببریم، به همین منظور بانک ایده تشکیل شده که روز به روز در حال غنی‌تر شدن است.

حجت الاسلام رئیسی  افزود: سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با هدف ساماندهی و انسجام فعالیت بخش‌های مختلف فرهنگی آستان قدس تشکیل شد.
 

فعالیت خادمیاران رضوی در تمام استان های کشور

وی گفت: در موضوع خدمت به محرومان و مستضعفان، خادم‌یاران رضوی در شهرها و استان‌های خود در حوزه‌های اردوهای جهادی و فنی– مهندسی، زیارت(زیارت اولی‌ها و زائران محروم)، فرهنگی – آموزشی، کار آفرینی و اشتغال، بهداشت و درمان، اطعام و حمایت مالی از محرومان، مشاوره و روانشناختی و فعالیت‌های ستادی مشغول به خدمت هستند.

تولیت آستان قدس رضوی  افزود: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی از خادمان افتخاری تشکیل شده که در موضوع زیارت اولی‌ها، خدمت به محرومان، شناسایی اولویت‌های امداد رسانی و فرهنگ رضوی فعالیت دارند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد دفاتر نمایندگی استان رضوی در استان‌ها بسترسازی و ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمت به مردم و زائران به ویژه محرومان و نیازمندان در قالب طرح «خادم‌یار» است.

وی افزود: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در راستای امداد مستضعفان به محرومان تشکیل شده و از تشکیلات اداری برخوردار نیستند.

 

تشرف ۶۰۰ هزار نفر زائر اولی به زیارت حرم مطهر رضوی

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با تشکیل دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی از خادمان افتخاری تا امروز بیش از ۶۰۰ هزار نفر زائر اولی به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند

حجت الاسلام رئیسی افزود:  امیدواریم روزی فرا برسد که کسی در ایران اسلامی نباشد که به سبب مشکلات مالی نتواند به زیارت حرم مطهر بیاید.

وی خاطر نشان کرد:  برای زائران پاکستانی که مخلص‌ترین زائران هستند، شرایط و امکانات رفاهی در مرز میرجاوه فراهم شده است.


  تا پایان سال ۹۷ فاز دوم زائر شهر رضوی به بهره برداری می‌رسد


تولیت آستان قدس رضوی گفت:  برای تسهیل در امر زیارت زائران فاز اول زائر شهر رضوی در روز میلاد حضرت رضا (ع) افتتاح شد که مورد استفاده زیارت اولی‌ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام رئیسی افزود:  زائر شهر رضوی ظرفیت پذیرش ۲۰ هزار نفر و زائرسرای رضوی که در چند روز آینده افتتاح می‌شود ظرفیت اسکان ۸ هزار نفر را دارد.

وی خاطر نشان کرد :  تا پایان سال ۹۷ فاز دوم زائر شهر رضوی به بهره برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
درود بر رئیسی