رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه شاهد تخریب منابع سرزمینی کشور از جمله آب و خاک هستیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی گفت: در یک ماه گذشته چهار تا پنج مورد از دشت های استان کرمانشاه به عنوان دشت ممنوعه معرفی شده که یک زنگ خطر است.

وی گفت: در حال حاضر پروژه تعادل بخشی به آب های زیرزمینی برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب در استان دنبال می شود که اجرایی شدن پروژه های اینچنینی ضروری به نظر می رسد.

وی اشاره ای هم به موضوع فرسایش خاک داشت و تصریح کرد: در حال حاضر متوسط فرسایش خاک کشور سالانه ۱۵ تن در هکتار است، در حالیکه خاک سازی به سه تن در هکتار هم نمی رسد و این یعنی سرزمین ما در حال نابودی است.

شهبازی در ادامه با بیان اینکه تا ابتدای ورودم به مجموعه جهاد کشاورزی استان در دو سال و نیم گذشته سیستم های آبیاری نوین اجرا شده در استان حدود ۵۴ هزار هکتار بود، افزود: این رقم اکنون به ۷۳ هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: قرار شده با اجرای پروژه مهار آبهای مرزی 63 هزار هکتار دیگر از اراضی استان کرمانشاه به سیستم های نوین آبیاری مجهز شود که در حال حاضر حدود 40 هزار هکتار از این اراضی آماده بهره برداری است و با بهره برداری از این پروژه‌ها میزان اراضی مجهز به سیتم های نوین آبیاری در استان به 110 هزار هکتار خواهد رسید.

شهبازی با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه، اضافه کرد: با بهره برداری از این سامانه نیمی از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز خواهد شد

 

 

انتهای پیام/د

 

 

شاهد تخریب منابع طبیعی از جمله آب و خاک هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.