مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:برای معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی تربت حیدریه اولویت نخست ما در سال آینده ثبت ابریشم بایگ در فهرست آثار ملی است.

ثبت ملی ابریشم بایگ تربت حیدریه در سال آیندهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر در نخستین جشنواره منطقه‌ای شناخت ظرفیت‌های گردشگری جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه افزود: در شهرستان تربت حیدریه ۲۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده است و، ولی پیش بینی ما شناسایی بیش از پنج هزار اثر تاریخی و گردشگری دیگر است که اولویت برنامه کاری سال آینده خود را بر این محور قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: هر چند بخش بایگ به عنوان قطب ابریشم کشور از دیر باز و حتی قبل از اسلام شهره جهانی بوده، ولی در زمینه شناخت این شهرستان کار خاصی اتفاق نیفتاده است و این وظیفه ماست که مردم جهان و با نام تربت حیدریه در ۲ محصول زعفران و ابریشم آشنا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به عنوان نمونه قنات قصبه گناباد تا پیش از این مورد توجه قرار نمی‌گرفت، ولی با احیا و معرفی آن به گردشگران، اکنون میزان گردشگری در این منطقه به ۵۰ برابر افزایش یافته و این بیانگر آن است که باید از ظرفیت‌های این حوزه بیشتر استفاده شود.

مکرمی فر افزود: محور گردشگری باید برای تربت حیدریه تعریف شود و برای احیای این حوزه تسهیلات سازمان میراث فرهنگی در سه بخش توسعه صنعت گردشگری در روستاها، تبصره ۱۸ و تسهیلات ارتقای شاخص که عمدتا متعلق به سرمایه گذاری در بخش اشتغال پایدار است، آماده همکاری و تعامل با بخش خصوصی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر ۲ محوطه و یا شهر زیر زمینی در این منطقه شناسایی شده که به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات و امکانات لازم، هنوز احیا نشده اند.

احمدعلی موهبتی تصریح کرد: در سال ۲۸ میلیون نفر وارد خراسان رضوی می‌شوند که محور تربت حیدریه به عنوان دروازه جنوبی به مشهد می‌تواند ظرفیت‌های حوزه گردشگری، صنایع دستی و سوغات خود را در ابعاد مختلف به گردشگران و مخاطبان معرفی کند.

انتهای پیام// ف. غ

 برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای شناخت ظرفیت‌های گردشگری جنوب خراسان رضوی در تربت حیدریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.