شهرستان ارسنجان آمادگی خود را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کرد.

محمد دهقانی مسئول میراث فرهنگی شهرستان ارسنجان در گفتگو با خبر نگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در امام زادگان و قبور شهداء، اهداء هدیه به اولین مسافر ورودی به این شهرستان با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان حلال احمر، انجام بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه چادر عشایری و نمایشگاه دستباف و سوغات عشایری، توزیع بروشور و نقشه راهنمای گردشگری، برپایی کمپ چتر سلامت با مشارکت حلال احمر به صورت ۲۴ ساعته از برنامه نوروزی این شهرستان است.

وی بیان کرد: برای اسکان مسافران نوروزی، یک هتل، مهمانپذیر، ۳ مدرسه، ۲ اقامتگاه بوم گردی و زائر سرای امام زاده سلطان سید علی در نظر گرفته شده است.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: مدرسه سعدیه، مسجد جامع ارسنجان، ایوان قدمگاه یا آرامگاه نیمه تمام و سد تاریخی گمبان از آثار تاریخی این شهرستان است.

دهقانی افزود: گلیم، جاجیم، گبه، تابلو فرش، فرش عشایری جشنی، ملکی و رودوزی‌های سنتی از صنایع دستی شهرستان ارسنجان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: غذا‌های آش کشک، آش دوغ، آش انار، فسنجان، نان سنتی و از شیرینی‌های محلی شهرستان ارسنجان می‌توان به حلوای سین و از سوغاتی‌ها به رب انار و آب نبات اشاره کرد.
انتهای پیام/ت

اعلام برنامه‌های نوروزی در شهرستان ارسنجان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار